3. novembra 2017

Sicílske mandľové sušienky


Tento výborný receptík som našla na nete (http://dorasart.blogspot.sk/). 
Majú úžasná chuť a sú bez múky, takže ich môžu papať aj celiatici.
Príprava je veľmi jednoduchá a výsledok poteší každý maškrtný jazýček.



Potrebujeme :

200 g mletých lúpaných mandlí (ja som zohnala len mleté so šupkou)
130 g práškového cukru
3 bielky
mandľová esencia 5 kvapiek alebo mandľový likér - Amareto
50 g mletých orechov 
kandizované ovocie na ozdobu

Príprava :

Mleté mandle zmiešame s cukrom a nevyšľahanými bielkami, pridáme mandľovú esenciu alebo Amareto. Hmota sa mi zdala príliš riedka, tak som oproti pôvodnému receptu pridala cca 50g mletých orechov. Vzniknutú hmotu dáme do chladničky aspoň na hodinu stuhnúť. Po stuhnutí pomocou dvoch lyžičiek dávame na pekáč vyložený papierom na pečenie malé kôpky, ktoré som ozdobíme kúskom kandizovaného ovocia - ja som použila kandizované čerešne. Pečieme 15 min. pri 170°C. Po upečení necháme vychladnúť, pretože po upečení sú veľmi krehké a tuhnú chladnutím.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára