27. novembra 2017

Nepečený avokádovo - banánový koláčik

Výborný, svieži a aj zdravý nepečený koláčik bez cukru aj bez múky. Inšpiráciou mi bol recept na avokádovú tortu, ale nemala som doma všetky potrebné suroviny, tak som improvizovala a vznikol chutný koláčik, ktorý mal na oslave aj napriek mojim obavám úspech. Kombinácia sviežej limetky a maku sa výborne dopĺňala. 




Na tortovú formu s priemerom 20 cm potrebujeme :

korpus

120 g vlašské orechy
50 g kokosová múčka
150 g datle bez kôstky
1 PL makový olej
70 g rozpustené maslo maslo 
1 PL mak
nastrúhaná kôra z jednej až dvoch limetiek (podľa chuti)


náplň

3 avokáda
1 banán
šťava a kôra z 1-2 limetiek (podľa chuti)
1 PL makový olej
30 g rozpusteného masla
100 g medu
1/2 balíčka želatíny





PRÍPRAVA :

Dno tortovej formy vyložíme papierom na pečenie. Do mixéra dáme orechy, kokosovú múčku, datle, olej, limetkovú kôru a rozmixujeme. Vzniknutú hmotu rovnomerne rozvrstvíme do formy a utlačíme. Dáme stuhnúť do chladničky.

Pokiaľ sa korpus chladí, pripravíme si plnku. Očistené avokádo a banán rozmixujeme a hladkú kašu. Pridáme olej, maslo, šťavu a kôru z limety a med, premixujeme. Želatínu pripravíme podľa návodu, spojíme s krémom, premiešame a rovnomerne rozotrieme na vychladený korpus. Necháme stuhnúť. Po stuhnutí ozdobíme podľa fantázie - ja som použila sekanú horkú čokoládu, mandľový krokant, mak a ovocie.

TIP :

Do krému môžete použiť aj samotné avokádo (500 - 600 g) potom treba pridať med (spolu cca 150 g) a namiesto makového oleja kokosový (na korpus 2 PL, do plnky 130 ml - potom netreba použiť klasické maslo ani makový olej). Ale práve tá kombinácia maku a limety má niečo do seba. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára