9. decembra 2017

Red Velvet crinkles

(FILIPÍNY, JUHOVÝCHODNÁ ÁZIA)


Dočítala som sa, že tieto rozkošné koláčiky majú svoj pôvod na Filipínach, 
kde je to typická desiata pre deti do školy.

Mňa tieto popraskané koláčiky už dlho fascinovali a dnes konečne som sa odhodlala ich vyskúšať. A keďže mám rada zaujímavé a netradičné recepty,   zvolila som si crinkles v podobe red velvet.




Na cca 20 - 30 kusov (podľa veľkosti) potrebujeme :


1 väčšie vajce
75 g povoleného masla
175 g hnedý cukor
100 g krémový neochutený syr (Mascarpone, Philadelphia, Lučina)
240 g hladká múka (preosiata)
10 g kakao (preosiate)
3 g prášok do pečiva (preosiaty)
červené potravinárske farbivo (ja som použila práškové, cca 1/2 ČL)
práškový cukor na obalenie




Príprava :

Zmiešame si preosiate suché suroviny (múku, kakao, prášok do pečiva). V šľahači šľaháme cukor s maslom pokiaľ nezačne chytať bledú farbu, pridáme vajce, zašľaháme, postupne pridáme za stáleho šľahania krémový syr, šľaháme na nízkych obrátkach a pridávame sypkú zmes a potravinársku farbu. Hmotu dáme do chladničky na 1-2 hodiny. Po vychladení robíme guľky, ktoré nahrubo obalíme v práškovom cukre (zvyšný cukor neoklepávame) a ukladáme na pekáč vyložený papierom na pečenie - medzi jednotlivými guľkami necháme väčšie medzery, pretože koláčiky pri pečení zväčšia svoj objem. Pečieme 12 minút v rúre zohriatej na 175°C. 









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára