12. novembra 2017

Výborný ovseno-jablkový koláč s malinami


Výborný recept od gastro experta a foodstylistu Rudolfa Hégera, 
ktorý ma zaujal najmä preto, že sú v ňom použité zdravšie suroviny 
(ovsené vločky, brezový cukor, kokosová múka). 




Potrebujeme :



3 ks vajíčka
60 g brezový cukor (alebo kľudne iný)
1 prášok do pečiva
100 g jemné ovsené vločky
600 g strúhané jablká
citrónová šťava z polovice citróna
60 g kokosová múka
1 ČL škorice
1 ks vanilkový cukor či vanilkový lusk 
   (ja používam mletú Bourbon vanilku)
vlašské orechy, mandľové lupienky, sušené ovocie na ozdobenie



PRÍPRAVA :


Vyšľaháme žĺtka s brezovým cukrom a práškom do pečiva do peny, vmiešame ovsené vločky. 

Očistíme a nastrúhame jablká (ja som polovicu ošúpala a polovicu som postrúhala aj so šupou), pridáme citrónovú šťavu, kokosovú múku, a obe hmoty zmiešame. 

Pridáme škoricu, vanilku a nakoniec jemne vmiešame sneh. Rovnomerne rozvrstvíme do tortovej formy alebo pekáča, ktoré vystelieme papierom na pečenie (ja som použila tortovú formu s priemerom 22 cm). 

Vrch torty posypeme vlašskými orechmi, mandľovými lupienkami a môžeme pridať aj sušení ovocie (dala som sušené brusnice). 

Pečieme v rúre vyhriatej na 190°C 30-40 minút (vyskúšame špajdľou - každá rúra pečie inak, ja som piekla 40 minút). Po vychladnutí, ozdobíme čerstvými malinami a posypeme práškovým alebo brezovým cukrom.
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára