24. apríla 2018

Cottage cheese žemličky






Na tento recept som už dlhšie pozerala so značnou nedôverou, a to preto, že Cottage cheese, ktorý sa pridáva do cesta, je jeden z mála syrov, ktoré nemám rada - prekáža mi hrudkovitá konzistencia a ani za nič no nedokážem zjesť.

Ale dnes som sa prekonala a vyskúšala som tento jednoduchý recept, ktorý mám od dievčat zo skupiny so zdravou stravou. A musím povedať, že som zažila jedno z najväčších prekvapení (čo sa jedla týka) - v pozitívnom zmysle slova. 

Žemličky - okrem toho, že sú nenáročné na suroviny a ich prípravu zvládnete do nejakých 35 minút aj s upečením - sú skvostné. Zvonku boli po upečení chrumkavé, zvnútra hebké, lahodnej chuti - jednoducho dokonalé. Hádam aj kaiserky v obchode by zbledli závisťou.

Recept som upravila podľa seba, pretože pôvodné garamáže surovín v recepte spôsobili, že cesto  bolo veľmi husté a hutné - bála som sa, že žemličky budú tuhé. A oplatilo sa - výsledkom boli ozaj chutné žemličky.




Na 6 žemličiek bežnej veľkosti potrebujeme :

200 g celozrnná špaldová múka
200 g Cottage cheese
1 PL biely neochutený jogurt (použila som Milko Bio grécky jogurt)
1 celé vajíčko
štipka soli
1ČL prášok do pečiva
1/2 ČL sóda bicarbona
trocha olivového oleja na potretie
semienka na posypanie (voliteľné)

okrem toho :

pekáč
papier na pečenie

PRÍPRAVA :

Príprava je extrémne jednoduchá - všetky suroviny okrem olivového oleja a semienok zmiesime na kompaktné cesto, na podložke rukou prepracujeme, ušúľame valec, rozdelíme na 6 častí (alebo menej či viac, podľa toho, aké veľké žemličky chcete), vytvoríme žemličky, uložíme na plech vystlaný papierom na pečenie, potrieme olivovým olejom, posypeme semienkami. Vložíme do rúry vyhriatej na 180°C a pečieme 20 minút. Po upečení dáme dolu z pekáča a na mriežke necháme vychladnúť.

Ja som robila na raňajky s Lučinou, syrom, sušenou šunkou a zeleninou a bola to lahôdka, ani čerstvé žemle z obchodu neboli také dobré.




NIEČO NAVYŠE :

Žemličky sú najlepšie samozrejme čerstvé, hneď po upečení. Ak urobíte väčšiu dávku, odporúčam skladovať v mikroténovom vrecku alebo vhodnej nádobe v mrazničke. Po rozmrazení v mikrovlnke boli takmer ako čerstvo upečené. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára