23. februára 2021

Jedlý koral

Milujem rôzne vychytávky na zdobenie jedla a dezertov, preto som neváhala vyskúšať aj tento jednoduchý a efektný recept na chrumkavý jedlý koral. 

Príprava je veľmi jednoduchá. Suroviny má určite väčšina z vás doma. Jedinou nevýhodou, teda vlastne dvomi je zaprskaný sporák a skutočnosť, že výsledný produkt je veľmi krehký, preto s ním treba narábať veľmi opatrne.

POTREBUJEME (na 2 väčšie alebo 3 menšie kusy) :

30 g olej
25 g voda
trocha soli
5 g múky (použila som hladkú)
trocha práškového cukru ak chcete sladkú čipku
potravinárske farbivo (ja používam gelové)

okrem toho

panvica
plochá naberačka
papierové utierky
miska
kuchynská váha, najlepšie digitálna

PRÍPRAVA :

Do misky si odvážime jednotlivé suroviny. Dobre premiešame meličkou. Moja prvá verzia bola bez farby - ak chcete farebný koral, pridajte 1-2 kvapky potravinárskej farby.


Panvicu - ja som použila s nepriľnavým povrchom rozpálime - musí byť ozaj horúca. Nemastíme - iba suchá panvica. Na horúcu panvicu do stredu nalejeme časť cestíčka a hneď stiahneme plameň na minimum. Zo začiatku to dosť prská, postupne prskanie ustane. Je potrebné počkať až pokiaľ oddeleneý olej úplne prestane bublinkovať, mne to trvalo asi 2-3 minúty.  


Keď olej prestal bublinkovať, plochou naberačkou koral opatrne podoberieme a dáme na čistú papierovú utierku, aby sa odsal prebytočný tuk. Postup následne opakujeme - panvicu vytrieme papierovou utierkou úplne do sucha, rozpálime, nalejeme daľšiu časť cestíčka (predtým premiešame metličkou), stiahneme plameň, počkáme pokiaľ olej prestane bublinkovať, vyberieme ... a tak dookola, podľa toho koľko kusov budete robiť. Ja som druhý kúsok prifarbila kvapkou červenej potravinárskej farby.

Posledný malý kúsok je s pridaním žltej farby do červeného základu, takže zasa kúsok iný odtieň. S menšími kúskami sa lepšie manipuluje a sú aj o kúsok pevnejšie, aj keď stále krehké. 


Ja som zatiaľ robila iba "slanú" verziu, pretože som podávala s mäskom. Koral je príjemne slankavý a chrumkavý. 

3 komentáre:

  1. Ty si neskutočne šikovná a máš dobrý vkus, obdivujem Ťa :-) 45678

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzka, Ty si neskutočne šikovná, kreatívna a máš dobrý vkus��pozdravujem a veľa zdravia prajem, opatruj sa:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za milé a povzbudzujúce slová. Keď mám čas a moja boľavá chrbtica dovolí, tak rada skúšam nové veci.

    OdpovedaťOdstrániť