29. novembra 2017

Anízové sucháre


Objavila som doma kuchársku knihu z roku 1945 a rozhodla som sa zo zvedavosti vyskúšať niektoré recepty. A keďže sa blížia Vianoce, tento recept mi prišiel celkom vhod, pretože je jednoduchý aj nenáročný na suroviny, a tak som sa dnes rozhodla otestovať ho.

S výsledkom som bola spokojná až na druhý pokus - najskôr som cesto nevyvaľkala dostatočne na tenko a piekla som ich dlhšie ako bolo treba - totiž v kuchárskej knihe sa vôbec neuvádza čas pečenia a dokonca ani konkrétna teplota rúry (zrejme ešte neboli k dispozícii rúry s nadstaviteľnou teplotou), takže to bol postup v štýle pokus-omyl. 

Ale nakoniec to vyšlo - koláčiky sú chrumkavé a voňavé - skúšobná dávka sa minula rýchlosťou blesku.  




Na jednu dávku (cca 20 kúskov) potrebujeme :

1 celé vajce + trocha na potretie
110 g hladká múka
100 g práškový cukor
12 g maslo
na posypanie aníz (asi 1 polievková lyžica) a sekané mandle 

PRÍPRAVA :

Všetky suroviny okrem anízu a mandlí spracujeme na nelepivé cesto (ako na rezance), vytvoríme valček, ktorý rozgúľame na dlhý tenký pás široký cca 12 cm (dĺžka jednotlivých kúskov) a radielkom alebo nožom pokrájame na pásiky široké asi 1,5 cm. Pásiky ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme vajíčkom, posypeme anízom (ja som ho trocha podrvila v mažiari) a posekanými mandľami (použila som hotový mandľový krokant). Pečieme v rúre vyhriatej na 165 - 170°C asi 9-11 minút. Horúce pásiky rýchlo preložíme na valček alebo formy na srnčí chrbát (alebo fľašu či iný vhodný predmet oblúkového tvaru), jemne pritlačíme aby získali tvar a necháme vychladnúť. Sú krásne voňavé a chrumkavé.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára