19. augusta 2018

Delikatesná kokosovo-karamelová torta II

Opäť raz kombinácia našich obľúbených chutí - kokosu a karamelu. Tentoraz som tentoraz zvolila karamel slaný. Karamelový krém je lahodný, nadýchaný, korpus vláčny a slaný karamel úžasný.




Na formu s priemerom 20 cm potrebujeme :

cesto kakaové

4 veľké vajíčka (žĺtky a bielky zvlášť)
4 PL práškový cukor
3 PL polohrubá múka
1/2 prášok do pečiva
2 PL kakao
2 PL olej

cesto kokosové

3 bielky
150 g práškový cukor
120 g kokosová múčka
štipka soľ

krém

500 g Mascarpone (alebo syra podobného typu)
250 g smotana na šľahanie
60 g práškový cukor
90 g karamel

karamel

200 g kryštáľový cukor 
120 g smotana na šľahanie
45 g maslo (zmäknuté)
1 ČL vanilkový exrakt
1 ČL soľ



PRÍPRAVA :

Najskôr som si urobila stredný kokosový plát - nad parou som vyšľahala bielky so štipkou soli, zašľahala som cukor a vmiešala kokosovú múčku. Na plech som dala papier na pečenie, na druhú stranu ktorého som obkreslila formu a do tohto kruhu som rozotrela kokosoú hmotu. Cesto som sušila v rúre zohriatej na 140°C (funkcia ventilátor) pokiaľ nebolo zvrchu ružové (asi 20-25 minút). Upečené som vybrala z rúry, po čiastočnom vychladnutí som stiahla papier na pečenie a nechala som úplne vychladnúť.

Kým sa mi sušil kokosový korpus, pripravila som kakaové cesto - bielky som vyšľahala so štipkou soli na tuhý sneh, postupne som pridávala cukor, žĺtky, múku s práškom do pečiva a kakao. Zmes som rovnomerne rozdelila do dvoch foriem s priemerom 20 cm (na dno formy som dala papier na pečenie) a piekla som v rúre zohriatej na 180°C cca 12-13 minút (treba si odsledovať a vyskúšať špajľou, predsa len každá rúra pečie inak). Po upečení som vybrala z rúry, nechala pár minút chladnúť, vybrala som z formy, otočila spodnou stranou navrch, stiahla papier na pečenie

A ideme na krém - najskôr treba pripraviť karamel. Cukor som nasypala do panvice s nepriľnavým povrchom a na miernom ohni som ho nechala za občasného miešania skaramelizovať - karamel musí mať janárovú farbu, treba dávať pozor, pretože ak ho necháte dlho bude tmavo hnedý až čierny a môže mať horkú chuť. Mne to trvalo dosť dlho - hádam aj cez pol hodinu (stihla som jedným okom sledovať aj krásnu svadbu - pýtanie nevesty s ľudovým súborom, ktorá sa odohrávala oproti cez ulicu, takže som mala aj kultúrne vyžitie).

Keď sa cukor rozpustil, pridala som smotanu, rozmiešala som, počkala som pokiaľ sa rozpustia hrudky, ktoré sa urobili po pridaní smotany, pridala som maslo, vanilkový extrakt a soľ (soľ som pridávala postupne aby nebol príliš slaný) - z karamelu som odobrala 90 g ktoré pôjdu do krému (aby mi skôr vychladol).

Zo smotany určenej do krému a cukru som vyšľahala tuhú šľahačku. Osobitne som vyšľahala syr (ja som použila 250 g Mascarpone a 250 h Lučinu). Do syra som zašľahala karamel a nakoniec šľahačku.

Keď som mala všetky komponenty hotové zostavila som tortu nasledovne - tmavý plát - krém - kokosový plát - krém - tmavý plát - krém a karamel. Karamel som dávala až na vychladenú krémom potretú tortu (ak vám karamel dovtedy stuhne, dá sa na miernom ohni povoliť). Tortu som nechala cez noc stuhnúť v chladničke. 

Výzdobu som pôvodne plánovala inú ale karamel mi nepekne stiekol po bokoch, tak nakoniec som iba pofŕkala tmavou a bielou čokoládou a posypala orechovým krokantom - obdivujem všetky ženy, ktoré dokážu krásne ozdobovať torty, ja na to jednoducho nemám nervy, ale chuť bola výborná, dokonca aj môj chlap si túto kombináciu pochvaľoval. 

POZNÁMKA :

Ja som zvolila kokosový stred aj preto, lebo som mala v chladničke zvyšné  bielky, ale pokojne môžete urobiť tri hnedé korpusy (potom treba primerane navýšiť suroviny). A ak nemáte radi slaný karamel, pokojne soľ vynechajte.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára