7. apríla 2023

Malinovo - pistáciové mini tartaletky

Už veľmi dlho som chcela vyskúšať túto kombináciu - sladká a voňavá pistáciová pasta a kyselkavé maliny. Konečne prišiel ten deň ... mala som ešte zopár hotových mini košíčkov, pistáciovú pastu aj mrazené maliny, tak som sa do toho pustila. Tie šikovnejšie si upečú aj vlastné košíčky, ja nemám profi ráfiky, takže som dala prednosť hotovým. Táto mini verzia nám akurát vyhovuje. Takže to berte skôr ako inšpiráciu na náplň 😉😉
 


POTREBUJEME (na 17 mini tartaletiek alebo cca 6 - 7 kusov klasických) :

15 ks hotové košíčky (priemer 35 mm)

malinový gél

100 g mrazené maliny
1 PL krupicový cukor
1 PL kvalitný malinový džem
trošičku škrobu alebo želatínu 
1-2 PL voda

pistáciová ganache

100 g biela čokoláda (použila som od Callebaut)
15 g pistáciovú pastu (ideálne 100% - nú)
50 g smotana na šľahanie
 
zdobenie
 
sušené maliny
nesolené posekané pistácie


PRÍPRAVA :
 
Najskôr je potrebné pripraviť si náplne, ktoré potrebujú vychladnúť resp. stuhnúť. Na malinovú náplň rozvaríme v troške vody mrazené maliny, pridáme cukor a džem, prevaríme a prepasírujeme, na požadovanú hustotu zahustíme 1-2 ČL vody, v ktorej sme rozmiešali škrob (alebo zahustíme želatínou podľa návodu). Necháme čiastočne vychladnúť - nie úplne, pretože by sa nám gél zle dávkoval do košíčkov, musí byť taký polo tekutý. Pomocou cukrárskeho vrecka ho rozdelíme do jednotlivých korpusov a necháme úplne vychladnúť a zatuhnúť.
 
Na pistáciovú ganache dáme zohriať smotanu a keď začína vrieť, nalejeme ju do misky, kam sme dali čokoládu a pistáciovú pastu, rozmiešame do hladka. Ja som zmes dala do cukrárskeho vrecka a nechala vychladnúť a čiastočne zhustnúť - ale zasa nie úplne - musí sa dať pomocou vrecka dávkovať. Ganache rozdelíme do korpusov na stuhnutý gél a ešte za čerstva ozdobíme. Ja som použila na zdobenie maliny sušené mrazom a posekané nesolené pistácie. 


 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára