16. novembra 2017

Šťavnatý cviklovo-čokoládový koláč s jablkami a mrkvou

Červenú repu (cviklu) som si obľúbila a robievam ju na rôzne spôsoby. A zažiadalo sa mi skúsiť cviklu aj "na sladko" - rozhodla som sa pre kombináciu s čokoládou, jablkom a mrkvou. Koláčik je šťavnatý s výraznou chuťou čokolády a červenej repy. Nie je náročný na prípravu - ak si červenú repu pripravíme vopred.
 

POTREBUJEME :

tortovú formu s priemerom 24 cm
300 g surovej cvikle
100 g mrkvy
100 g jabĺk
200 g kvalitnej tmavej čokolády
100 g masla
4 vajíčka
200 g hnedého trstinového cukru
100 g hladkej celozrnnej špaldovej múky
1 PL kakaa
1 balíček prášku do pečiva
kandizovaná pomarančová kôra podľa chuti
marhuľový alebo iný pikantný džem

PRÍPRAVA :

Neočistenú cviklu v celku uvaríme do mäkka (trvá to cca hodinu). Ja som cviklu upiekla deň vopred a mrkvu som použila surovú. Necháme vychladnúť a očistíme (odporúčam použiť rukavice - cvikla silno farbí). Cviklu s mrkvou postrúhame na jemnom strúhadle alebo roztlačíme vidličkou na drobno, do misky pridáme strúhané jablká, roztopenú a na izbovú teplotu vychladnutú čokoládu a premiešame. Maslo rozpustíme. Vyšľaháme vajíčka s cukrom. Prilejeme maslo a pridáme cviklovo-čokoládovú zmes a všetko spolu zmiešame. Na koniec pridáme suché prísady - múku, prášok do pečiva a kakao a kandizovanú pomarančovú kôru, ktorá krásne zahrá s čokoládou a cviklou. Dôkladne premiešame a vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy. Pečieme na 180°C cca 35 - 45 minút - skúšame špajľou. Upečený koláč necháme vychladnúť na kuchynskej mriežke a potom ho potriem ovocným pikantným džemom, ja so ozdobila aj bielou čokoládou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára