6. novembra 2017

Cantuccini / Biscotti

Je jedenásť hodín večer a ja som práve dopiekla svoje prvé cantuccini, či skôr biscotti - musela som ich jednoducho vyskúšať bez ohľadu na pokročilý čas.

Cantuccini / biscotti sú typické talianske trvanlivé sušienky s mandľami (cantuccini) alebo so sušeným ovocím (biscotti) z cesta veľmi podobného nášmu piškótovému cestu a pripomínajú u nás známe "sucháre".




Ja milujem kandizovanú pomarančovú kôru, takže som robila viac ovocné ako mandľové a musím povedať, že tá kôra je tam najlepšia - vôňou aj chuťou tieto sušienky perfektne dopĺňa. 

Na cca 30 kusov potrebujeme :

2 vajíčka
200 g krupicového cukru
250 g hladkej múky
100 g lúpaných mandlí 
100 g lieskovcov
50 g sušených brusníc
50 g kandizovanej pomarančovej kôry
1/2 prášku do pečiva
kôra z jedného citróna

PRÍPRAVA :

Vajíčka vyšľaháme s cukrom do peny. Pridáme preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva, citrónovú kôru, celé mandle, lieskové orechy, brusnice, kandizovanú pomarančovú kôru a na doske vypracujeme tuhšie cesto, ktoré vyformujeme do dvoch jemne sploštených valčekov. Preložíme na pekáč vystlaný papierom na pečenie a v rúre vyhriatej na 180°C pečieme cca 20 minút. Vyberieme von z rúry (rúru nevypíname), necháme pár minút chladnúť, a ešte teplé pokrájame na plátky hrubé cca 1 cm. Tieto plátky vrátime na plech a ešte zapečieme z každej strany 8-10 minút. Vyberieme z rúry, necháme vychladnúť a skladujeme v uzavretej dóze (na dobre utajenom mieste, pretože sú prudko žravé). Pozor, po usušení sú tvrdé, zvyknú sa podávať k čaju alebo káve (v Taliansku aj k vínu), do ktorých sa namáčajú.


Podľa niektorých receptov sa po pokrájaní už nesušia - iba sa nechajú vychladnúť a skladujú sa v uzatvorených dózach  takže sa rozhodnite podľa seba, ja túto variantu bez druhotného pečenia vyskúšam nabudúce. 
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára