9. novembra 2017

Ovocná koža


Veľmi dlho som sa chystala vyskúšať tento zdravý recept, ale vždy som sa bála že je to príliš zložité. Nakoniec som sa tento rok odhodlala vyskúšať - keď dozrelo v záhrade ovocie tak som v lete robila višňovo-černicovo-banánovú a teraz na jeseň zasa jablkovú s kiwi a ešte sa chystám na jahodovú s banánom.




Postup je ozaj veľmi jednoduchý - v podstate ovocie  iba očistíme, rozmixujeme  rozotrieme v tenkej vrstve na plech s papierom na pečenie a sušíme v rúre. Záleží však aj od druhu ovocia, ktoré by nemalo byť veľmi vodové - vždy je vhodné pridať aj nejaké hutnejšie, najlepší je banán, ktorý zároveň zmes osladí.



Potrebujeme :

ovocie
cukor (iba ak treba, podľa druhu ovocia - nemusí byť)
voňavé korenie alebo bylinky podľa druhu aký chceme robiť (voliteľné)
pekáč
papier na pečenie

Príprava :

Ovocie umyjeme, osušíme, ak treba ošúpeme a rozmixujeme na hladkú kašu. Ak zvolíme ovocie, ktoré má väčšie jadierka (maliny, černice) odporúčam prepasírovať. Višňovo-černicovú s banánom som nedochucovala cukrom, pretože banán zmes osladil. Do jablkovej som jablká aj kiwi udusila a ochutila som štipkou korenia "Jablkový závin", štipkou cejlónskej škorice, mletou Bourbon vanilkou a dala som jednu lyžičku hnedého cukru. Veľa cukru neodporúčam pridávať, pretože potom to už nebude zdravá pochúťka.

Rozmixovanú zmes v tenkej súvislej vrstve (1-1,5 mm) rozotrieme na pekáč, na ktorý sme dali papier na pečenie (to je veľmi dôležité - inak "kožu" nedáte dolu z pekáča) a v rúre vyhriatej na 80°C sušíme cca 3-6 hodín v závislosti od druhu použitého ovocia (odporúčam sušiť s funkciou ventilátor, bez neho to trvá ešte dlhšie). V lete sa dá sušiť aj na slnku, ale túto variantu som neskúšala. Keď je už zmes usušená (ale nie vysušená, potom z nej bude iba lámavá sušienka bez chuti) ale už sa nesmie prilepiť na prsty, vyberieme von, necháme chvíľku vychladnúť a opatrne ešte teplú zlúpneme z papiera. Necháme vychladnúť. Ja ju mám zrolovanú v papieri na pečenie alebo sa dá postrihať a skladovať v uzatvorenom pohári. 




 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára