17. novembra 2017

Kuchončeky - skvelé lekvárové koláčiky na rýchle zjedenie


Tento recept som našla pri triedení časopisov o varení a zaujal ma najskôr svojím netradičným názvom a potom jednoduchosťou čo sa týka množstva surovín a aj prípravy. A aktuálne sa aj celkom hodí keďže doň nejdú vajíčka - pretože na našom malom Slovensku vypukla "vajíčková kríza". 

Pôvodný recept som trocha upravila, pretože koláčiky podľa pôvodného receptu boli síce chuťovo dobré, ale cesto bolo hustejšie a suchšie - preto som pridala do cesta biely neochutený jogurt a ubrala som cukor, ktorého bolo zbytočne veľa.

Najlepšie sú čerstvé, preto odporúčam urobiť iba menšie množstvo, ale ak chcete aby boli koláčiky chutné aj na druhý deň, treba ich pred podávaním na pár sekúnd dať do mikrovlnky zohriať.
 


Na 18 kusov (priemer 8 cm) potrebujeme :

400 g hladkej múky 
          (ja som použila celozrnnú špaldovú a hladkú výberovú cca v pomere 1:1)
30 g práškového cukru
140 g bieleho gréckeho neochuteného jogurtu alebo kyslej smotany
štipka soli
1 ČL sódy bicarbony
voda podľa potreby (cca 1 - 1,5 dl)
slivkový lekvár, ideálne domáci 
rastlinný olej na potretie pekáča




PRÍPRAVA:

Príprava je jednoduchá - všetky suroviny okrem lekváru zmiesime na hladké a pružné cesto (múku odporúčam preosiať a vodu pridávať postupne), vyvaľkáme na pomúčenej doske alebo podložke na hrúbku 3-4 mm, pohárom alebo vykrajovačkou vykrojíme kolieska, dnom menšieho pohára do stredu urobíme jamku, lyžičkou do nej dáme lekvár, kolieska preložíme na pekáč potretý olejom a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C 15-16 minút. Na záver jemne pocukrujeme práškovým alebo škoricovým cukrom. Namiesto jogurtu sa dá použiť aj kyslá smotana alebo napr. acidofilné mlieko.

Najlepšie sú čerstvé. Ak chcete aby boli koláčiky chutné aj na druhý deň, treba ich pred podávaním na pár sekúnd dať do mikrovlnky zohriať.



 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára