12. novembra 2017

ROMANESCO


Na poslednom nákupe ma táto zelenina zaujala na prvý pohľad v regáli, "naživo" som ju videla prvý krát. A keďže ja rada skúšam nové veci, jeden kúsok som kúpila a následne som pátrala po pôvode a receptoch.

 


Zistila som, že ide o zeleninu, ktorá sa tvarom aj chuťou sa podobá brokolici či karfiolu, ale je oveľa dekoratívnejšia. Má pevnejšiu konzistenciu než klasický karfiol, preto je vhodný aj do nákypov a na zapekanie. U našich bratov ho nazývajú "květolice" a vo Francúzsku "Vežatý karfiol". U nás je viac-menej novinkou. 

Je zdrojom kyseliny listovej (vitamín B9) a vitamínu C. Jedna porcia romanesca (100 g) obsahuje takmer celú dennú dávku vitamínu C pre dospelého človeka a 30 % dennej dávky vitamínu B9. 

Pre svoj dekoratívny vzhľad a sviežu zelenožltú farbu je romanesco vhodný hlavne ako príloha, výrobne chutí v zeleninových šalátoch a s brokolicou, karfiolom či mrkvou vytvára zaujímavú farebnú aj chuťovú kombináciu.

Takže tento víkend som skúšala rôzne recepty - Romanesco som piekla v rúre, robila na pare a zapekala. Má chuť podobnú karfiolu, ale jemnejšiu. Chutný je aj v surovom stave, takže sa dá v pohode použiť aj do fresh šalátov. Zatiaľ mi asi najviac mi chutil pečený v rúre, poliaty olivovým olejom - tým však nechcem povedať, že v inej úprave nebol chutný. Ešte sa chystám robiť s ním kari, uvidím ako mu pristane výraznejšia chuť.

Za mňa rozhodne odporúčam vyskúšať - ak budem mať možnosť, tak znovu kúpim, práve pre jeho jemnú chuť a samozrejme aj pre dekoratívny vzhľad.  
 

... pečený v rúre s baby cviklou ako príloha k bulguru ochutenému teriyaki omáčkou




... zapekaný s vajíčkami, smotanou a parmezánom

Zapekaný si vyžaduje dobre dochutiť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára