5. marca 2023

Malinovo - banánové minitartaletky s karamelovou polevou

Ďalší z receptov lenivej gazdinej 😀😀😀. Mini dezerty mám veľmi rada a tartaletky sa mi ako dezert veľmi páčia, ale v klasickej veľkosti sú pre mňa ako porcia príliš veľké. V minulosti som ich pár krát robila, ale v tejto mini veľkosti, ktorá mi vyhovuje ich doma nie je možné pripraviť, nikde som ani nevidela také malé formy (priemer košíčkov je 35 mm). Tak som sa potešila, keď som objavila u nás v obchode s cukrárskymi potrebami hotové mini tartaletkové košíčky tejto veľkosti, napriek tomu, že polotovary v kuchyni používam iba veľmi výnimočne.
 


Ako prvé som robila jablkovo-karamelové, tentoraz som zvolala moje obľúbené chute - banán a maliny, ktoré som doplnila jednoduchou karamelovou polevou. Kyselkavý malinový džem krásne osvieži sladkú chuť košíčkov, banánu a karamelovej polevy, koláčiky potom nepôsobia príliš sladko. Samozrejme rovnakou plnkou môžete naplniť aj tartaletky klasickej veľkosti, alebo iné košíčky.

POTREBUJEME (na 15 kusov) :

15 ks hotové tartaletkové košíčky s priemerom 35 mm
200 g mrazené maliny
1-2 PL cukor
2 PL voda
2 kopcovité PL Lotus nátierka
1 stredne veľký banán
Lotus keksíky
chrumkavé kúsky
lyofilizované maliny
 


PRÍPRAVA :

Najskôr si pripravíme džem a krém. Na džem rozvaríme mrazené maliny spolu s vodou, popučíme, pridáme cukor, povaríme, prepasírujeme a zvaríme na požadovanú hustotu, prípadne ak sa ponáhľate, môžete zahustiť 1-2 ČL zemiakového škrobu rozmiešaného vo vode. Necháme vychladnúť.

Potom si pripravíme krém - na krém jednoducho rozpustíme na úplne slabom plameni Lotus nátierku, za stáleho miešania - pozor, trvá to iba 1-2 minútky a treba stále miešať. Ešte teplé dáme do cukrárskeho vrecka, zatvoríme a necháme sčasti vychladnúť - krém nesmie byť veľmi riedky ani príliš hustý, taký aby sa dal pekne naliať.

Džem pomocou vrecka dáme na dno košíčkov, do každého košíčka vložíme koliesko banánu, zľahka pritlačíme, navrch nastriekame karamelovú polevu. 
 
 

Ozdobíme podľa chuti - ja som použila chrumkavé kúsky, rozmrvený Lotus keksík, a rozmrvené lyofilizované maliny. Každý si však môže ozdobiť podľa seba.
 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára