3. novembra 2017

Kokosové stromčeky s citrónovou polevou


Vôňu kokosu aj citróna mám veľmi rada, preto ma tento recept s lahodnou chuťou kokosu a jemným citrónovým akcentom hneď zaujal. A okrem toho, že toto pečivko výborne chutí, tak ešte aj dobre vyzerá.



Na cca 40 - 60 kusov (podľa veľkosti formičky) potrebujeme :

cesto 

150 g hladkej múky
100 g kokosovej múčky
100 g masla
1 vajíčko
100 g práškového cukru
kôra z jedného citróna 

poleva 

šťava z 1 citróna
150g práškového cukru
na posypanie biely a zelený kokos (alebo posekané nesolené pistácie)

PRÍPRAVA :

Na cesto zmiešame všetky suroviny, dobre vypracujeme a dáme na 2 hodiny do chladničky odpočívať. Následne vyvaľkáme na hrúbku cca 7 mm, vykrajujeme stromčeky (alebo iné tvary) a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C, na strednej úrovni asi 8 minút - treba dávať pozor, pretože každá rúra pečie inak - koláčiky majú zostať bledé bez tmavých okrajov. Koláčiky necháme na plechu vychladnúť a po vychladnutí natierame polevou, ktorú pripravíme zmiešaním preosiateho cukru a citrónovej šťavy (najlepšie sa mi natieralo spodnou časťou malej lyžičky). Posypeme bielym a zeleným kokosom (ja som zelený kokos ani farbivo nemala, tak som použila najemno posekané nesolené pistácie).
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára