23. novembra 2017

Rajčinová kapusta


Dnes som si zaspomínala na staré časy - po dlhej dobe som varila "rajčinovú" kapustu, ktorú si pamätám z rokov dávno minulých. Vtedy ju robievala moja krstná mama, predtým jej mama, takže ide vlastne o taký rodinný recept. 

Viem, že výraz "rajčinová" nie je spisovný, ale "paradajková kapusta" sa mi k tomuto jedlu nejako nehodí - u nás sa vždy varila iba rajčinová.

Je to jednoduché a na suroviny nenáročné jedlo, a vlastne neviem či ho zaradiť medzi polievky alebo hlavné jedlá ... ale tá chuť. A to som ju najskôr ani veľmi nemala rada, ale časom som si ju obľúbila a teraz po pár rokoch mi prišla na chuť a veru som si pochutila - zhltla som rovno 2 taniere.





Na 4 porcie potrebujeme :

1 malú čerstvú bielu kapustu
cca 500 g mäso (u nás sa používa bravčové alebo hydinové drobky) 
1 malý paradajkový pretlak alebo 200 g pasírované paradajky
soľ
korenie
1 ČL mletá sladká paprika
1 cibuľa
1 kopcovitá PL bravčová masť alebo 3-4 PL olej
1 PL hladká múka
1 bobkový list
cca 1/2 - 3/4 l voda
ocot
kryštálový cukor

Príprava :

Mäso umyjeme, očistíme a pokrájame na menšie kusy (podľa pôvodného receptu sa používal bravčový chvost alebo kus bravčového mäsa s kosťou, ale dnes som robila z kačacích drobov a bola rovnako skvelá). Mäso dáme do hrnca, zalejeme vodou asi 2 cm nad mäso, osolíme, okoreníme, pridáme bobkový list a varíme do polomäkka. 

Kapustu očistíme od vrchných listov a pokrájame alebo postrúhame na jemné pásiky. Keď je mäso uvarené do polomäkka pridáme ju do hrnca a varíme pokiaľ nie sú mäso aj kapusta uvarené.

Pokiaľ sa mäso a kapusta varia pripravíme si tradičnú zásmažku - na bravčovej masti alebo oleji do sklovita opečieme nadrobno pokrájanú cibuľu, pridáme múku, pár minút opekáme, pridáme mletú sladkú papriku, chvíľočku restujeme, zalejeme šálkou vody, rozmiešame, osolíme, okoreníme, pridáme paradajkový pretlak alebo pasírované paradajky, premiešame, privedieme k varu a 5-10 minút varíme.

Keď je už mäso aj kapusta uvarené, cez sitko zápražku prepasírujeme do hrnca, premiešame, dochutíme soľou, korením, octom a cukrom, pár minút prevaríme a podávame.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára