23. októbra 2017

Zdravá čokoládová maškrta


Inšpiráciu na tento dezert som našla v kulinárskom časopise - iba som základnú surovinu prispôsobila aktuálnemu stavu našej špajze. 

Na výsledok som bola dosť zvedavá a sklamaná som nebola - keby mi takúto maškrtu ponúkli na návšteve či v cukrárni, ani by ma nenapadlo, že jej základom je zdravá tekvica a že neobsahuje žiadny pridaný cukor.





Na 2 porcie potrebujeme :

200 g očistenej tekvice (muškátová, Hokkaido) alebo batatov
15 - 20 g kvalitnej horkej čokolády (aspoň 70%)
1 ČL kakaa
1/2 ČL škorice
1 ČL vanilkového extraktu
kvapku rumu alebo brandy (nemusí byť)
1/2 hrušky, prípadne iné ovocie na ozdobenie

PRÍPRAVA :

Očistenú tekvicu alebo bataty uvaríme alebo upečieme do mäkka, lepšie bude uvariť, pri pečení zostanú tekvica alebo bataty suchšie. Čokoládu roztopíme vo vodnom kúpeli. Podľa pôvodného receptu sa mali bataty (v mojom prípade tekvica) nechať vychladnúť - a až následne rozmixovať, čo som aj urobila, ale potom sa mi stalo, že roztopená čokoláda hneď tuhla a nevytvorila mi takú krémovú konzistenciu, akú by som si predstavovala. Preto odporúčam spracovať tekvicu (bataty) ešte teplú - teda rozmixovať, pridať zvyšné suroviny a vymiešať na hladký krém.

Výsledný krém je výraznej čokoládovej chuti, preto je dobré jeho chuť osviežiť nejakým ovocím.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára