28. októbra 2017

Cviklové RAW špagety


Cvikla v záhrade vo veľkom dozrieva, tak skúšam nové veci - dnes to boli "špagety" zo surovej červenej repy.

Zo surovej cvikle som už robila carpaccio, ale tam sa cvikla marinovala 24 hodín v náleve, tak som bola plná očakávaní ako bude chutiť surová cvikla iba ochutená dresingom - a bola som veľmi milo prekvapená, šalát bol výborný, cvikla jemne chrumkavá a svieža.
 



Na jednu porciu potrebujeme :

1 menšiu až strednú surovú červenú repu
1 PL olivového oleja
1 ČL javorového sirupu
1 ČL červeného balzamikového octu (alebo podľa chuti)
1/2 ČL levanduľového sirupu (alebo iného kvalitného ovocného)
tymian (čerstvý alebo sušený)
soľ
čerstvo zomleté čierne korenie 
slaný syr

Ak nemáte špiralizér, tak je potrebné cviklu nakrájať na čo najemnejšie plátky a následne na prúžky alebo iné tvary.




Ja som časť použila ako prílohu k steaku a časť som posypala slaným syrom, ktorý sa k červenej repe veľmi hodí a mali sme ľahkú a chutnú večeru. 

Príprava je veľmi jednoduchá - červenú repu očistíme a pokrájame na požadovaný tvar (použijeme špiralizér alebo iný vhodný nástroj). Zo zvyšných surovín (okrem syra) ich zmiešaním urobíme dresing (nemusí ho byť veľmi veľa, len toľko, aby obalil cviklu) a zalejeme ním červenú repu. Jemne premiešame, posypeme tymianom a podávame. Veľmi dobre chutí posypaný slaným syrom. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára