16. októbra 2017

Tekvicové perky

Aktuálne mám tekvicové obdobie - po tekvicových muffinoch a tekvicových haluškách prišli na rad tekvicové perky (pirôžky). 

Dávnejšie som robila cviklové plnené bryndzou, ktoré nájdete tiež na blogu. Teraz som použila upečenú tekvicu, špaldovú celozrnnú múku a plnila som špenátom - boli skveléééééé.



POTREBUJEME :

CESTO

pyré z upečenej muškátovej tekvice
vajce
soľ
špaldová celozrnná múka

NÁPLŇ

Lučina
čerstvý špenát
syr Niva
korenie
maslo 

BYLINKOVÉ MASLO

maslo
čerstvé bylinky


Gramáže neuvádzam, pretože podľa veľkosti vajíčka a druhu múky budú aj tak rozdielne. Mne vyšlo malých 10 kusov z asi 120 g upečenej tekvice, 1 malého vajíčka a potrebného množstva múky.


PRÍPRAVA :

Všetky suroviny na cesto zmiesime na nelepivé cesto a necháme odpočívať v chladničke aspoň 30 minút. 

Na náplň orestujeme na masle špenát a cesnak, pridáme Lučinu a Nivu, pár minút restujeme, ochutíme korením. 

Z cesta vykrojíme kruhy, do stredu dáme náplň, kraje potrieme vodou, uzatvoríme a okraje ešte som ešte pritlačíme vidličkou alebo koncom rúčky malej lyžičky. Perky varímeť v osolenej vriacej vode pokiaľ nevyplávajú navrch.

Na tanieri som ich preliala troškou bylinkového masla, ktoré som pripravila tak, že som rozpustila plátok masla, pridala čerstvé bylinky (ja som dala 3 lístky šalvie, vetvičku tymianu a pár lístkov rozmarínu) a 2-3 minútky restovala aby sa uvoľnila vôňa a chuť byliniek.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára