30. októbra 2017

Ovseno - jablkové lievance s dusenými voňavými jablkami


Nikdy predtým som lievance nejedla. Až v rámci zmeny stravovania som ich  mala v jedálničku "predpísané" - samozrejme v zdravšej verzii. 

Najskôr som robila ovsené s banánom, ktoré boli tiež super, ale tieto jablkové sú pre mňa úplne NAJ. A k nim tie voňavé teplé jablká, úžasná kombinácia.



Na 6 - 8 kusov potrebujeme :

50g rozmixované ovsené vločky
30g celozrnná špaldová múka
1 vajce (žĺtok + sneh z bielka)
1 ČL prášok do pečiva
cca 1 dl mlieko
1 najemno postrúhané jablko
1/2 ČL škorice
1 ČL vanilkového extraktu
olej (rastlinný alebo kokosový)

na voňavé jablká 

2-3 jablká
trocha vody
škorica alebo iné voňavé korenie (u mňa je TOP korenie "Jablkový závin")


Príprava :

Zmiešame rozmixované vločky, múku, prášok do pečiva, pridáme žĺtok, mlieko, postrúhané jablko a nakoniec jemne vmiešame sneh z bielka. Zmes necháme postáť 5 minút a na panvici na kvapke oleja urobíme lievance. Jablká očistíme a pokrájame, vložíme do hrnca, podlejeme troškou vody (stačí ozaj kvapka) a prikryté udusíme do polomäkka. Nakoniec ochutíme cukrom  a škoricou alebo voňavým korením.   


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára