15. októbra 2017

Tekvicové halušky

Po cuketových a špenátových haluškách ma napadlo vyskúšať halušky z tekvice. Ja som tentoraz mala doma muškátovú tekvicu, ale určite budú dobré aj z Hokkaido tekvice. Inšpirovala som sa receptom, ktorým som našla na webe.


 

Na 4 - 6 porcií potrebujeme :

500 g tekvice 
5 źĺtkov
250 g hladkej múky  (ja som dala pšeničnú hladkú a celozrnnú špaldovú)
soľ


Príprava :

Tekvicu ošúpeme, pokrájame na malé kúsky a s vodou rozmixujeme na hladké pyré. Pridáme soľ, žĺtky a múku a vypracujeme cesto v konzistencii ako na klasické halušky. 

Necháme zovrieť vodu a klasickým spôsobom robíme halušky. Keď vyplávajú navrch sú hotové. Ja som ich prepláchla studenou vodou a podávala s omáčkou z bryndze, bieleho neochuteného jogurtu a Nivy. 

Halušky sú jemnučké, jemnejšie ako klasické zemiakové a v pozadí jemne cítiť chuť tekvice. S omáčkou z výrazného syra či bryndze a opečenou slaninou alebo sušenou šunkou, či opraženou cibuľou (bezmäsitá verzia) sú úžasné.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára