10. októbra 2017

Šošovicový šalát s červenou repou a čučoriedkami


Nemám príliš rada strukoviny. Ale keďže stále sa píše a hovorí aké sú zdravé a prospešné pre organizmus, snažím sa ich zaradiť do jedálnička. Dnes som skúšala šalát s cviklou a čučoriedkami, pretože  červenú repu mám veľmi rada a recept ma zaujal práve kombináciou surovín. 



Na dve porcie potrebujeme :

200 g šošovice 
2 menšie uvarené červené repy
1 ČL červeného balzamikového octu 
1 šalotka alebo červená cibuľa pokrájaná na drobno
soľ
korenie
šťava z 1/2 limetky 
3 PL olivový olej
hrsť čerstvých čučoriedok
2 PL posekaných pistácií (nesolených) alebo iných orechov

Príprava :


Šošovicu uvaríme klasickým spôsobom. Na troche olivového oleja opečieme nadrobno pokrájanú šalotku alebo červenú cibuľu, pridáme balzamikový ocot, necháme odpariť, vložíme uvarenú pokrájanú cviklu, 2-3 minuty restujeme, osolíme a okoreníme.  V miske zmiešame 1-2 PL olivového oleja so šťavou z 1/2 limetky, soľou, čiernym korením a nalejeme na uvarenú a scedenú šošovicu, premiešame. Podávame s cviklou, posekanou koriandrovou alebo petržlenovou vňaťou, čerstvými čučoriedkami, posypané sekanými pistáciami alebo orechmi. Ja som si pridala aj štipku slaného syra, ktorý mám veľmi rada a rada ho kombinujem najmä so zeleninou.
 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára