19. októbra 2017

Jablková torta


Potrebovala som rýchlo vyriešiť občerstvenie. 
Povedala som si, že keďže máme plnú špajzu jabĺk, tak bude jablkový koláč, ale taký trošku slávnostnejší. No keďže bola v podstate už noc - tak zasa nič veľmi zložité a zo surovín, ktoré mám k dispozícii. 

Nakoniec z toho vznikol takýto celkom vzhľadný ale najmä chutný koláčik.




Na tortovú formu s priemerom 24 cm potrebujeme :

na cesto

2 celé vajíčka
100 g práškového cukru
1 dl mlieko
1 dl olej
200 g polohrubej múky
3 ČL prášku do pečiva
2 čl kakao
1 menšie najemno nastrúhané jablko 

jablková zmes

500 g očistených jabĺk (časť strúhaných nahrubo a časť krájaných na kúsky)
25 g kukuričného škrobu (vanilkový puding ani Zlatý klas som nemala)
2 plátky želatíny
1,5 dl vody
1 PL cukor
vanilka
škorica

krém

150 g Lučina
100 g hustý biely jogurt
1 PL práškový cukor
1/2 ČL Bourbon vanilka
1 ČL vanilkový extrakt 

horká čokoláda a čokoládové ozdoby na dokončenie



Príprava : 

Na cesto vyšľaháme do peny celé vajíčka s cukrom a postupne za neustáleho šľahania pridáme zvyšné suroviny určené na cesto (mlieko, olej, múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakaom a nakoniec jablko). Pečieme vo forme vystlanej papierom na pečenie v rúre vyhriatej na 180°C cca 20 - 25 minút (vyskúšame špajdľou). Po upečení necháme vychladnúť.

Pokiaľ sa pečie korpus, pripravíme si jablkovú zmes. Jablká nastrúhané nahrubo aj pokrájané (kvôli štruktúre som časť pokrájala - kľudne môžu byť iba strúhané) dáme do hrnca, pridáme škrob rozmiešaný vo vode, cukor, škoricu, vanilku a za občasného miešania uvaríme. Nakoniec (pred natretím na korpus) pridáme rozpustenú želatínu. Korpus s natretou jablkovou vrstvou necháme vychladnúť.

Na krém zmiešame Lučinu s jogurtom a ochutíme cukrom, vanilkou a vanilkovým extraktom. Natrieme na vychladnuté jablká a necháme v chlade zatuhnúť. 

Pred podávaním dozdobíme podľa fantázie - ja som použila horkú čokoládu a čokoládové ozdoby.



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára