10. októbra 2017

Mexická pikantná vajíčková omeleta


Po dlhšej dobe som sa včera vrátila k mexickej kuchyni, ktorú som si aj napriek tomu, že nemám rada pálivé jedlá veľmi obľúbila. Tentoraz som hľadala inšpiráciu na ľahkú večeru z dostupných surovín s rýchlou prípravou a voľba padla na toto výborné jedlo s nevysloviteľným názvom (Huevos Oaxaquena). A veru nebola som sklamaná - bolo to výborné. 




Na dve porcie potrebujeme :

4 vajíčka
1/2 kg paradajok
6 malých cibuliek
4-6 celých neošúpaných strúčikov cesnaku
1 čerstvá mierne štiplavá zelená chilli paprička
mletá rasca
sušené oregáno
štipka cukru (ak máme kyslejšie paradajky)
1 PL paradajkového pretlaku
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
koriandrová alebo petržlenová vňať na posypanie
slaný syr na posypanie (nemusí byť)

Príprava :

Na rozpálenej suchej panvici zľahka opečieme paradajky (opekajte celé paradajky, ja som pokrájala a to bola chyba - cukor z paradajok skaramelizoval a paradajky sa prilepili na panvicu) a necháme vychladnúť. Vychladnuté paradajky pokrájame na menšie kúsky a rozmixujeme.

Medzitým na kvapke oleja opečieme na polovice rozkrojené cibule, cesnak a chilli papričku (vcelku). Po vychladnutí cibuľu, cesnak vylúpnutý zo šupky a chilli papričku, z ktorej odstránime žilky a zrniečka (aj tak štípala statočne) pokrájame na malé kúsky a pridáme k rozmixovaným paradajkám.

Vajíčka dobre rozšľaháme, jemne osolíme a upečieme tenké omelety, ktoré následne pokrájame na rezance.

Paradajkovú zmes ochutíme rascou, oreganom, soľou, paradajkovým pretlakom a necháme zovrieť. Primiešame vajíčkové rezance, jemne premiešame a teplé podávame posypané čerstvou koriandrovou alebo petržlenovou vňaťou. Ja som pridala štipku slaného syra, ktorý milujem - ale syr nie je súčasťou originál receptu. 
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára