27. septembra 2017

Svieži fenyklovo-pomarančový šalát


Som tento týždeň doma, preto mám viac času na skúšanie nových receptov. 
A dnes sa mi darilo nadmieru dobre - vyskúšala som novú nátierku z kešu orieškov a aj tento svieži šalát  knihy od Martina "Pyca" Rauscha, v tak trocha netradičnej kombinácii,ktorý sa skvelo hodí ku grilovaným rybám alebo mäsu.




Na 2-4 porcie potrebujeme :

2 menšie alebo jednu veľkú hľuzu čerstvého fenyklu
2 pomaranče
1-2 hrste čerstvý baby špenát
1 PL kapary

na dresing :

1-2 PL olivový olej
1 ČL med
šťava z polovice pomaranča
soľ
korenie
1/2 ČL dijonskej horčice
čerstvý kôpor

Príprava :

Pripravíme si dresing zmiešaním všetkých surovín. Fenykel očistíme od vrchných častí, odrežeme spodnú a vrchnú horkú časť a pokrájame na tenké mesiačiky. Pomaranče ošúpeme a ostrým nožom vyrežeme mesiačiky bez bielej šupky (polovicu pomaranča necháme vcelku na šťavu). Vo väčšej mise zmiešame pokrájaný fenykel, baby špenát a kúsky pomaranča, polejeme dresingom a zľahka premiešame. Jednotlivé chute idú k sebe výborne. Šalátik je svieži a chutný - ja som ho robila k pečenej rybke a batátom so špenátom.


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára