3. septembra 2017

Skvelá nátierka z husacej foie gras pečenej v portskom víne

Z darovanej húsky som urobila ešte túto fantastickú paštétu .. inšpiráciu som našla na blogu www.lucylovetobake.blogspot.com .. kde bola pečeň pečená v tokajskom vínku, ktoré som ja doma akurát nemala, tak som si recept upravila a použila som portské červené víno a namiesto brusnicového džemu bol višňový, s portským vínom a levanduľovým sirupom. 

V minulosti som robila aj s tokajským vínom - obe varianty sú skveléééé a keby biela pečeň nebola taká drahá, robila by som ju určite častejšie, pretože je to nebíčko v ústach.
  

POTREBUJEME :

bielu husaciu alebo kačaciu pečeň (foie gras)
portské víno (ja som použila červené - alebo biele tokajské víno)
maslo
soľ
korenie
nádobu vhodnú do rúry s pokrievkou
pekáč

 


PRÍPRAVA :

Pečeň vložíme do nádoby vhodnej do rúry, do polovice zalejeme vínom, prikryjeme, nádobu položíme na pekáč s teplou vodou (voda by mala siahať asi do 1/3 nádoby s pečeňou) a vložíme do rúry vyhriatej na 180°C. Pečieme cca 35 - 40 minút. Pečeň je upečená vtedy, ak z nej po vpichnutí nevyteká červená tekutina. Upečenú pečeň pokrájame na menšie kusy, odstránime prípadné žilky, dáme do mixéra, pridáme pár kúskov masla, soľ, korenie a mixujeme na jemný krém. 
 


Skladujeme v chladničke vo vhodnej nádobke, zaliatu roztopeným maslom alebo pikantným džemom .. ak vôbec do tej chladničky niečo zostane 😁.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára