3. septembra 2017

Teplý cviklový šalát


Dostali sme domácu húsku tak bol dnes takýto fajný obed - a aby sme sa veľmi neprejedli, tak ako prílohu som robila teplý šalát z čerstvej červenej repy 😜😜 A aby sa nám z úst neprášilo, húsku sme zapili pohárikom Skalického rubínu 😉.

 


Húsku som piekla tradičným spôsobom - iba dobre nasolenú, posypanú rascou, podliatu trochou vody a pekne pomaly, 3,5 hodiny na 160°C a neskôr na 170°C (doba pečeni môže byť až 5 hodín, podľa toho aká je húska veľká a stará).
 


Na 4 porcie šalátu potrebujeme :

4 stredne veľké červené repy
1 PL olivového oleja
1 - 1,5 dl červeného vína
1PL červeného balzamikového octu
1 ČL balzamikovej redukcie (voliteľné)
1 PL medu
soľ
korenie
čerstvý tymián
1 PL pikantného džemu (napr. ríbezľa, višňa, malina - voliteľné)

Príprava :

Čerstvú červenú repu ošúpeme, pokrájame na menšie kusy a rozmixujeme na menšie kúsky - nie úplne na kašu, aby boli kúsky cítiť. Rozmixovanú repu 1-2 minúty restujeme na rozohriatej panvici s olivovým olejom, podlejeme vínom, ochutíme balzamikovým octom a redukciou, soľou, korením, medom, môžeme pridať lyžičku lekváru - ja som dnes pridala lyžicu levanduľového sirupu, ktorý som tento rok skúšala. Nakoniec pridáme čerstvý tymian, minútu podusíme a podávame.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára