10. septembra 2017

Kuskusovník

Kuskus (cous-cous) ako jediný som si ako samostatné jedlo alebo prílohu  neobľúbila - jednoducho mi nesadol. 

Ale keď som našla v jesennom čísle časopisu Dobré jedlo tento koláč, povedala som si, že mu ešte dám šancu a skúsim ho urobiť na sladko. Akurát som recept musela výrazne upraviť, pretože množstvá surovín v ňom uvedené boli úplne mimo realitu 😕.



Potrebujeme :

250 g kuskusu v suchom stave
0,5 l vriacej vody, 
250 g jabĺk 
60 g datlí pokrájaných na malé kúsky
50 g hrozienok (ja som namočila do rumu)
30 g kakaa (nízkotučného)
1 PL alebo podľa chute škoricu (ja som skombinovala škoricu, pernikove korenie a korenie Jablkový závin)
40 g medu
menší pekáč (cca 30 x 20 cm) 

Príprava :

Kuskus zalejeme vriacou vodou, prikryjeme a necháme odstáť 10 minút. Medzitým očistíme jablká, postrúhame nahrubo, pokrájame datle. Kuskus premiešame, pridáme strúhané jablká, datle, hrozienka, kakao, škoricu (ja som skombinovala škoricu, perníkové korenie a korenie Jablkový závin), med a dobre premiešame. Zmes natlačíme do pekáčika vystlaného papierom na pečenie, urovnáme a pečieme v rúre vyhriatej na 180°C cca 25 minút (vyskúšame špajľou).

Ja som podávala s jogurtom (mne sa vždy k čokoládovým koláčom žiada niečo svieže), ale viem si dobre predstaviť aj dusené jablká so škoricou alebo dusené slivky so škoricou či omáčku z čerstvého alebo mrazeného ovocia (jahody, maliny, ríbezle).



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára