12. septembra 2017

Levanduľová zmrzlina


Priznám sa, že smotanové zmrzliny nemám príliš rada, ale bola som naozaj veľmi zvedavá na chuť tejto zmrzliny a chystala som sa ju vyskúšať už minulý rok, ale nejako mi to nevyšlo, a tak som netrpezlivo čakala pokiaľ levaduľa v mojej záhradke tento rok zakvitne.

A keďže nejako najmä v lete nedôverujem používaniu tepelne neupravených vajíčok, zvolila som prípravu bez nich.

http://blog.decodoma.cz/levandulova-zmrzlina/

POTREBUJEME  (na 3 - 4 porcie) :

250 ml smotany na šľahanie
50 g bielej čokolády
75 g sladeného kondenzovaného mlieka
cca 10 stoniek čerstvej levandule (chemicky neošetrenej)




PRÍPRAVA :

Smotanu a sladené mlieko zahrejeme po bod varu, ale nevaríme, vložíme umyté a osušené kvety levandule, premiešame a necháme macerovať aspoň hodinku. Potom precedíme, smotanovú zmes znovu zahrejeme, stiahneme zo sporáka, vložíme nalámanú bielu čokoládu a miešame pokiaľ sa čokoláda nerozpustí (1-2 minúty), necháme mierne vychladnúť, dáme do uzatvárateľnej nádoby a zatvorené vložíme do mrazničky a každú hodinu premiešame (cca 4-5x) a potom už len vychutnávame. Zmrzlina má výraznú smotanovú chuť s jemným levanduľovým akcentom v pozadí. Jej nevýhodou je, že sa dosť rýchlo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára