27. septembra 2017

Nátierka z kešu orieškov

Túto nátierku som videla v minulosti pri surfovaní niekde na nete, pod názvom "orechový syr", čo ma samozrejme hneď zaujalo a povedala som si, že je to natoľko zaujímavý recept, že ho musím vyskúšať, pretože experimenty milujem.
Na skúšanie mi nejako stále nevychádzal čas, ale nakoniec som sa k nej predsa len prepracovala, aj keď s malou dušičkou, či môj strojový park orechy rozmixuje do požadovanej konzistencie, pretože lieskové orechy odolali 😁. Našťastie kešu sú mäkšie a zvládol ich aj bežný mixér (výkon 700 W).



POTREBUJEME (na cca 3-4 porcie) :

125 g kešu orieškov 
cca 1,5 dl vody

na ochutenie : 

soľ
korenie
podľa chuti bylinky a koreniny, sušené paradajky, semienka, cesnak, ...

PRÍPRAVA :

Príprava je extrémne jednoduchá. Kešu oriešky zalejeme vodou a necháme odstáť aspoň 4 hodiny, ideálne celú noc. Na druhý deň vodu zlejeme, ale nevylievame, časť budeme potrebovať na zriedenie orieškovej hmoty pri mixovaní. Oriešky šupneme do mixéra a mixujeme, pričom zoškrabávame hmotu zo stien nádoby a postupne prilievame vodu, v ktorej boli oriešky namočené tak, aby sme docielili krémovú konzistenciu. Po vymixovaní dochutíme soľou, korením a prísadami podľa chuti.

Ja som skúšala dve verzie - s čerstvými bylinkami, táto bola jemnej chuti, mne tam chýbala nejaká výraznejšia chuť - nabudúce pridám cesnak. Druhá verzia bola s mletou údenou paprikou, chilli a sušenými paradajkami. Na čerstvo opečenej hrianke chutili obe výborne a určite budem skúšať aj iné príchute.
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára