6. septembra 2017

Škoricové palacinky s jablkami


Neviem prečo, ale ja osobne som nikdy ... aj keď obdobie detstva si vzhľadom na môj pomerne pokročilý vek už jasne nepamätám 😁 ... nejako zvlášť nevyhľadávala palacinky robené "na sladko" - s lekvárom, zmrzlinou, čokoládou a podobne. 

Ale tieto s jablkami, ku ktorým ma priviedla snaha o zdravší spôsob stravovania ma nakoniec dostali. A dnes keď som do cesta v rámci môjho intuitívneho spôsobu varenia - čo vlastne znamená, že vždy čosi do receptu pridám alebo uberiem, takže aj ten istý recept má takmer vždy inú chuť - šupla lyžičku mletej škorice - dostali úplne iný rozmer.



Na cca 10 kusov menších palaciniek potrebujeme :

1/2 litra mlieka (nízkotučné, polotučné, plnotučné, mandľové - aké chcete)
220 g múky (hladkej alebo špaldovej aj celozrnnej, druh a pomer je na Vás)
2 celé vajcia
štipka soli
1 zarovnaná malá lyžička mletej škorice (do cesta na palacinky)

olej na pečenie 

jablká (nie veľmi sypké, aby držali tvar aj po dusení)
trocha vody
mletú škoricu prípadne iné voňavé korenie (perníkové, korenie Jablkový závin)

Príprava :

Príprava je úplne klasická - všetko zmiešame, dobre prešľaháme a necháme pár minút odpočívať. Ja som dnes použila plnotučné mlieko reznuté vodou, hladkú múku zmiešanú s celozrnnou špaldovou v pomere asi 2:1, vajcia, soľ a škoricu.

Na panvici (mne sa veľmi osvedčila panvica určená na prípravu palaciniek, ktorá je ľahšia ako bežné panvice, má nepriľnavý povrch - teda treba iba minimum oleja ... ja panvicu potieram mašlovačkou namočenou do oleja pod každú druhú palacinku ... a v pohode sa s ňou dajú palacinky otáčať aj vo vzduchu, ako to vidíte v telke u profi kuchárov) urobíme klasickým spôsobom palacinky.

Jablká očistíme, odstránime jadrovník a pokrájame na menšie alebo väčšie kúsky. Vložíme do vhodného hrnca alebo panvice, podlejeme trochou vody, pridáme mletú škoricu (prípadne aj iné voňavé korenie) - ja som pridala aj korenie "Jablkový závin", ktorého vôňu milujem a pridávam ho všade kam sa len dá (napríklad všetky koláče s jablkami, slivkami, tekvicou, mrkvou) a za občasného miešania minútu dve restujeme a potom prikryjeme a pár minút dusíme - dĺžka dusenia závisí od veľkosti kusov jabĺk aj od toho, akú konzistenciu uprednostňujete.

Ideálne je podávať palacinky teplé, s teplými voňavými jablkami, ktoré naplníme do vnútra palaciniek aj navrch. Posypeme škoricou, prípadne cukrom a kto chce môže pridať aj kopček šľahačky - fantázii sa medze nekladú. Ak máte, kľudne prihoďte k jablkám pár sliviek - nebíčko v ústach.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára