1. augusta 2017

Voňavé kuracie špízy

Milujem túto pomerne nezvyčajnú chuť. Tento úžasný recept som objavila pri blúdení po internete a je skvelý, aj keď prvý krát som mala pred receptom veľký rešpekt a malú dušičku, keďže som predtým nezvykla používať na prípravu mäsa perníkové korenie (originálne korenie piatich vôní som doma nemala a ani v obchodnej sieti som ho nenašla - a ako adekvátna náhrada bolo v recepte uvedené perníkové korenie, keďže majú podobné zloženie). 



Ale napriek všetkému bol výsledok skvelý a toto perfektné jedlo pripravujem pravidelne a recept patrí už nastálo do mojej zbierky obľúbených receptov. 

Na 4 porcie potrebujeme :

4 veľké vykostené kuracie stehná
1 plnú ČL čínskeho korenia piatich vôní (možno nahradiť perníkovým korením)
čerstvý zázvor o veľkosti cca 3 cm (očistený a postrúhaný)
1 plnú PL hnedého cukru
3 PL sójovej omáčky
2 PL ryžového octu
4 ihly na špízy alebo bambusové špajdle s ostrým koncom 
papier na pečenie
pekáč

PRÍPRAVA :

Kuracie stehná bez kostí a kože nakrájame na primerané kúsky (cca 3 x 3 cm) a napicháme na ihly alebo špajdle a vložíme do pekáča, ktorý sme vyložili papierom na pečenie. Zo zvyšných surovín zarobíme marinádu, ktorou rovnomerne potrieme všetky špízy. Vložíme do rúry (funkcia gril na najvyšší výkon) a grilujeme 20 minút - v polovici grilovania špízy pretočíme, aby sa mäso rovnomerne prepieklo. Ako príloha sa hodí ryža alebo zeleninka - čerstvá alebo blanšírovaná.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára