16. augusta 2017

Jambalaya s kuracím mäsom a krevetami


K tomuto receptu ma priviedol jeho "exotický" názov, keď som hľadala na internetovej stránke tip na pracovný obed a toto jedlo ponúkala jedna z reštaurácií v našom malom meste ... do vyhľadávača som zadala názov a zistila som, že je to Louisianská obdoba talianskeho risotta či španielskej paelly. A keďže ja risotto môžem, tak som išla do toho - priznám sa, že som bola veľmi zvedavá na výslednú chuť a v žiadnom ohľade som nebola sklamaná - všetko sa zjedlo, a dokonca aj svokruša si pochutila, a to som sa bála, že to nebude jesť, keďže ona je skôr na klasickú kuchyňu.



Na začiatku varenia to v panvici vyzeralo všelijako, taká nesúrodá vodová zmes, ale nakoniec z toho vzišlo chuťovo výborné jedlo, ktoré je v podstate veľmi variabilné, čo sa týka použitých surovín (ryby, mäso, zelenina, ...) - takže vlastne zakaždým môžete mať inú pochúťku.

Na 4 porcie potrebujeme : 

200g ryže (odporúčam použiť ryžu na risotto alebo guľatozrnnú ryžu)
po polovici červenej, žltej a zelenej papriky
2 kusy stonkového zeleru
1 menšia cibuľa
2-3 strúčiky cesnaku
3 PL olivový olej
300 g paradajok v plechovke
soľ
korenie
1 chilli papričku alebo chilli omáčku
1 PL korenia Cajun (zmes sušenej papriky, cibule, cesnaku, tymianu, oregana, rasce, horčice a čierneho korenia - v bežných predajniach som ho nevidela, dá sa zohnať cez internet alebo namiešať z jednotlivých surovín, ktoré sa dajú bežne kúpiť)
bobkový list
cayenske korenie
2 šálky vývaru
1- 2 kusy kuracie prsia
krevety (krevety nemusia byť)
môže sa pridať klobása a podobne
na ozdobu petržlenovú vňať a jarnú cibuľku 

PRÍPRAVA :
 
Papriku, cibuľu a zeler pokrájame na menšie kusy, cesnak prelisujeme. V hlbšej panvici rozpálime 2 PL oleja, pridáme papriku, cibuľu, zeler a cesnak a restujeme 5 minút, potom pridáme zvyšný olej a na kúsky pokrájané kuracie mäso, restujeme pokiaľ sa mäso zatiahne, pridáme vývar, paradajky, ryžu, soľ, koreniny a za občasného miešania prikryté varíme pokiaľ nie je ryža mäkká. 


Nakoniec vložíme krevety a pár minút varíme (použila som predvarené), ak treba dochutíme a podávame. Na tanieri ozdobíme posekanou vňaťou a cibuľkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára