8. augusta 2017

Skvelý cuketový koláč

Zisťujem,  že cuketa je v kuchyni veľmi univerzálna zelenina, ktorá sa dá pripravovať nielen na slano ale aj na sladko. A keďže som mala veľkú chuť na niečo sladké, šťavnaté, čokoládové, rýchlo urobené a z chladničky na mňa žmurkala jedna zvyšná cuketa tak som mrkla na niekoľko receptov na cuketový koláč a skombinovala som si ich do tohto výsledného. Koláčik vyšiel na jednotku - bol skutočne šťavnatý, čokoládový, primerane sladký a rýchlo urobený - určite ho budem robiť častejšie.


POTREBUJEME  :

200g očistenej a na jemno nastrúhanej cukety

1 očistené a na jemno nastrúhané jablko
1 vajce
80 g práškový cukor
150 g horkej čokolády
140 g hladkej muky (ja som použila špaldovú)
1 ČL jedlej sódy
1/2 ČL prášku do pečiva
140 g biely neochutený jogurt
25 g kakao
80 g maslo
hrsť mrazených malín (nemusí byť)
na tortovú formu s priemerom 20-24 cm


PRÍPRAVA :

100g čokolády s maslom rozpustíme nad parou a necháme trocha vychladnúť, zvyšnú čokoládu nasekáme. Vajce vyšľaháme s cukrom do peny, postupne pridáme čokoládovú zmes, jogurt a múku zmiešanú so sódou, práškom do pečiva a kakaom, nakoniec vareškou zamiešame cuketu, jablko (cuketu a jablko necháme odtiecť na sitku) a posekanú čokoládu ( ja som pridala aj hrsť mrazených malín). Ak máte radi sladšie dezerty, cukru môžete dať aj viac, ja sa jeho množstvo snažím obmedziť. Pečieme vo forme vyloženej papierom na pečenie v rúre vyhriatej na 180•C cca 30 minút. Koláč je krehký a nadýchaný. Ja som ho podávala s ovocnou malinovo-jahodovou omáčkou (rozmixované a prepasírované ovocie), ktorá skvelo dopĺňa čokoládovú chuť. 

A aj zvyšky sa dajú využiť 😜



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára