20. augusta 2017

Foie gras s karamelizovanými jablkami

Túto do istej miery kontroverznú pochúťku (proti dodatočnému prikrmovaniu sa stavajú ochrancovia zvierat) máme možnosť dopriať si 1-2x za rok, preto si ju vždy náležite vychutnáme.

Túto pochúťku si pamätám ešte z detstva, keď sme doma chovali kačky či húsky a pečienka bola aj vtedy najväčšia delikatesa. V tých časoch sa pripravovala tradičným spôsobom - pomalým pečením v kačacej či husacej masti. 

Postupom času som začala pečienku pripravovať modernejším spôsobom - najviac mi chutí práve pečienka pripravená ako minútka, s karamelizovanými jabĺčkami a portským vínkom. 


POTREBUJEME :
 
bielu kačaciu alebo husaciu pečienku  (foie gras)
1 - 2 jablká (podľa množstva pečienky a pripravovaných porcií)
1 - 2 PL cukru (ideálne trstinového)
cca 1 dl portského alebo iného kvalitného červeného vína 
1/4 ČL balzamikovej redukcie alebo červeného balzamikového octu

PRÍPRAVA :
 
Dobre vychladenú pečienku nakrájame na plátky hrubé cca 1 cm a sprudka opečieme z oboch strán na suchej rozpálenej panvici (maximálne minútku z každej strany). Odstavíme z ohňa. Jablká očistíme, vyberieme jadrovník, nakrájame na plátky hrubé 1 cm a obalíme v cukre. Opekáme na rozpálenej suchej panvici s nepriľnavým povrchom z oboch strán pokiaľ cukor neskaramelizuje. Vyberieme z panvice a do výpeku z jabĺk prilejeme víno, balzamikovú redukciu alebo klasické balzamiko, a zredukujeme na krémovú konzistenciu - pozor, treba to sledovať, trvá to ozaj iba chvíľu. Ja som tentoraz pridala aj levanduľový sirup, ktorý som tento rok skúšala, ale to bola iba moja invencia.   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára