8. augusta 2017

Vitello Tonnato


Mám rada zvláštne kombinácie chutí a tento recept som sa chystala vyskúšať už veľmi dlho. Pod názvom Vitello Tonnato sa ukrýva teľacie mäso (teľacia sviečková) s tuniakovou omáčkou. Na internete je možné nájsť veľa receptov na prípravu tohto klasického talianskeho pokrmu, ktoré sú však časovo pomerne náročné, čo ma doteraz od prípravy tohto výborného jedla odrádzalo, ale dúfam, že v budúcnosti vyskúšam aj niektorý z týchto receptov. 

Ja uprednostňujem recepty jednoduché na prípravu, preto keď som objavila recept Mareka Pavalu tak som v duchu zajasala - veľmi sa mi páčil spôsob prípravy a aj skutočnosť, že nemusím v lete použiť do omáčky žĺtok. A keď som ešte natrafila na teľacie mäsko za rozumnú cenu bolo rozhodnuté. 
 
POTREBUJEME (na 4 porcie) : 

cca 500 g teľacieho mäsa (ideálne sviečková, môže byť aj mäsko zo stehna)
2 - 3 PL olivového oleja
kúsok masla
4 - 5 kusov čerstvých lístkov šalvie
soľ
čerstvo mleté čierne korenie

na tuniakovú omáčku : 
  
1 malú konzervu tuniaka vo vlastnej šťave
2 - 3 kusy sardeliek (hovorí sa im aj ančovičky, alebo "očká")
1 ČL sterilizovaných kapár
1 plná lyžica majonézy
citrónová šťava a kôra z 1/2 citróna
 
PRÍPRAVA :

Rozpálime panvicu s olivovým olejom, mäso opečieme zo všetkých strán aby sa zatiahlo. Pripravíme si lístky čerstvej šalvie, ktoré dáme na mäso do panvice – mäso má byť zvonku opečené a stred by mal byť skoro surový. Opečené lístky šalvie si odložíme na servírovanie. Do panvice pridáme kúsok masla, obalíme mäso, vypneme plameň, necháme dôjsť. Mäso zabalíme do kuchynskej fólie do tvaru valčeka a necháme odpočívať.

Tuniaková omáčka :

Majonézu, tuniaka z konzervy (bez šťavy), sardelky, kapary, štipku soli, korenie, premiešame lyžicou a rozmixujeme tyčovým mixérom, dochutíme citrónovou šťavou. Odpočinuté mäso nakrájame na tenké plátky, na tanier dáme trocha omáčky – roztiahneme, rozložíme plátky mäsa, dekorujeme čerstvým tuniakom (ja som použila uvarenú červenú repu, keďže zohnať čerstvého tuniaka v malom meste na Slovensku sa rovná priam zázraku - ešte som ho v predaji nikdy nevidela), šalviovými lístkami, pokrájanou ančovičkou, kaparami citrónovou kôrou, olivovým olejom ... podľa vlastnej fantázie. Mäso sa zvyčajne podáva na studeno, nakrájané na tenké plátky ako predjedlo, alebo ľahká večera, zvykne sa v omáčke marinovať cez noc - ja som bola priveľmi zvedavá na chuť, tak bolo mäsko vlažné a bolo skvelé, ale nabudúce vyskúšam nechať odležať, bude sa určite lepšie krájať.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára