30. augusta 2017

Slivkové tartaletky so snehovou čiapočkou

Láska na prvý pohľad ... jednoducho som vedela, že tento recept, ktorý som objavila pred časom v staršom jesennom čísle časopisu Dobré jedlo musím bezpodmienečne vyskúšať, pretože slivky ja môžem vo všetkých podobách - a nebola som sklamaná, kyslasté slivky a sladký sneh spolu s chrumkavým korpusom tvoria harmonický celok.




Pôvodný recept bol s nepečenými košíčkami, skúšala som aj ten, ale košíčky sa veľmi zle robili, hmota nechcela držať spolu a veľmi sa drobila, preto som nakoniec druhý krát robila pečené košíčky. Nepečenú verziu nájdete na konci receptu - ak chcete robiť nepečenú verziu, odporúčam radšej robiť v koláčovej alebo tortovej forme.


Na 8 tartaletiek (priemer 10 cm) potrebujeme :

korpus

120 g ovsené vločky rozmixované
120 g celozrnná (alebo iná) múka
50 g maslo izbovej teploty
2 malé vajíčka
štipka soli

slivková náplň 

600 g slivky pokrájané
80 g trstinový cukor
kôra a šťava z 1 citróna
2 ČL kukuričný škrob
4 PL voda 

bielková pena

2 bielky
štipka soli
100 g krupicový cukor
1 ČL kukuričný škrob

formičky s priemerom 10 - 12 cm, ideálne s vyberateľným dnom

Príprava :

Na korpus zmiešame všetky suroviny na kompaktnú hmotu a odložíme aspoň na 30 minút do chladničky (môžete urobiť iba z akejkoľvek múky). Následne rozdelíme na 4 časti a rovnomerne vtlačíme do formičiek. Prikryjeme papierom na pečenie, zatažíme strukovinou a pečieme na 180°C asi 7-8 minút, po 5 minútach odoberieme papier so strukovinou aby sa prepieklo aj dno. Nechala som vychladnúť a až potom som vybrala z košíčkov.

Na náplň som pokrájané slivky bez kôstok varila s cukrom a so šťavou aj kôrou z citróna asi 15 minút (mala som tvrdšie slivky, mäkkým bude stačiť tak 7-8 minút), následne som pridala kukuričný škrob rozmiešaný s 2 PL vody, povarila som ešte 2 minúty a nechala som čiastočne vychladnúť (pokiaľ sa mi nevyšľahala bielková pena). Po vychladnutí som opatrne som lyžicou naplnila do košíčkov. 






Na bielkovú čiapočku som vyšľahala do tuha 2 bielky so štipkou soli, následne som postupne pridávala cukor a šľahala som pokiaľ sa kryštáliky úplne nerozpustili, potom som pridala škrob a minútku prešľahala. 

Na slivkovú zmes som rozdelila rovnomerne bielkovú penu a zapekala som 15 minút v rúre vyhriatej na 180•C (formičky som uložila kvôli lepšej manipulácii na väčší pekáč). 


NEPEČENÁ VERZIA :

V pôvodnom recepte ma zaujala aj skutočnosť, že korpus je nepečený, rýchlo pripravený, lebo čo si budeme hovoriť, dnes nemá času nikto nazvyš a ani ja veru nie 😀. 

Potrebujeme :

na korpus (cca 8 - 10 kusov podľa toho, aký hrubý urobíte košíček)

330 g maslové sušienky rozmixované na jemno
150g maslo rozpustené
náplň a bielková pena rovnaká ako je uvedené vyššie

Na  korpusy  rozmixujeme  maslové  sušienky,  zmiešame s roztopeným maslom a natlačíme do formičiek - upozorňujem, že to bol boj, sušienky na drobili, boky mi  padali, ale  nakoniec  to  išlo  -  do  stredu  formičky  som  dala širší pohár s rovným dnom, ktorým som utláčala spodok tortičky a súčasne vytláčala zmes do bokov  a  zvyšok  som  natlačila  okolo pohára. Formičky som dala do chladničky cca  na  pol  hodinku   -  korpusy  je  potrebné  pri  nepečenej  verzii  skladovať  v  chladničke,  pretože  maslo  v  korpuse  sa púšťa a korpus sa následne drobí. 
Po  stuhnutí   a   zapečení  korpus   pekne  držal aj po vybatí z formičky. Náplň a bielková  pena  -  suroviny aj postup sú rovnaké ako je uvedené vyššie.                                                                                                         
                                                    


Ja som robila iba 4 tortičky, tak zo zvyšných surovín som urobila mini tortičku s 
priemerom 18 cm.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára