20. augusta 2017

Kokosovo-karamelová torta


Toto je pre mňa asi tá najúžasnejšia kombinácia chutí, čo sa zákuskov týka .. recept mám už pekných pár rokov z nejakého časopisu ... robievam ho iba raz za rok, pretože je aj prudko žravý 😜 ... tentoraz som ho robila na hody, najmä kvôli svokre, pretože som si myslela, že je to jej najobľúbenejší zákusok 😊 .. nakoniec vyplynulo že to nie je on, ale nevadí, lebo ja ho milujem 😋




... najvýstižnejší sedí asi popis "hriešne dobrý"
 


Na tortovú formu s priemerom 18 - 20 cm potrebujeme :


Korpus :

4 bielky
štipka soli
110 g krupicového cukru
100 g kokosovej múčky
40 g polohrubej múky
1/2 prášku do pečiva

Krém :

1/2 plechovky karamelového Salka
125 g masla
2 PL práškového cukru
1 zarovnaná PL kakaa

Príprava :

Bielky so štipkou soli vyšľaháme na tuhý sneh, postupne zašľaháme cukor a nakoniec vareškou vmiešame zľahka kokosovú múčku a múku zmiešanú s práškom do pečiva. Zmes vlejeme do formy, ktorej dno sme vystlali papierom na pečenie (boky som iba potrela olejom). Pečieme v rúre vyhriatej na 170°C do ružova (skúsime špajdľou). Vyberieme z rúry a necháme vo forme úplne vychladnúť.

Na krém vyšľaháme maslo s cukrom, postupne zašľaháme karamelové Salko a kakao. Krém rovnomerne rozotrieme na vychladnutý korpus (korpus necháme vo forme - krém má tendenciu stekať) a dáme do chladničky dobre stuhnúť, ideálne cez noc. Po stuhnutí môžeme pofŕkať roztopenou čokoládou alebo ozdobiť podľa vlastnej fantázie.

 


... jedinou "nevýhodou" je, že koláčik sa nedá úplne dokonale nakrájať, pretože krém sa trocha "ťahá", ale kvôli tej úžasnej chuti som ochotná tento malý nedostatok prehliadnuť 😋



Ak chceme robiť na pekáč (trocha menší ako klasický), použijeme 7 bielkov, 250g krupicového cukru, 150 g  kokosovej múčky, 5 PL polohrubej múky, celý prášok do pečiva a do krému celé Salko, 250 g masla, 3 PL cukru a 1 kopcovitú lyžicu kakaa. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára