30. augusta 2017

Karamelové tartaletky

Tento recept vznikol viac-menej náhodou .. z iného receptu mi zostala polovica karamelového Salka, a už dlhšie som mala kúpené a nevyskúšané formičky, ktoré som kúpila pôvodne kvôli úplne inému receptu - tak som si povedala, že vyskúšam čo z toho vzíde.



... nakoniec z toho vznikol chutný a prudko jedlý recept

Potrebujeme :

na korpus (7 kusov)

100 g masla izbovej teploty
70 g práškový cukor
140 g hladká múka
35 g kakao
2 menšie žĺtky - zmiešať, 30 minút chladiť, natlačiť do vymastených formičiek 

na plnku : 

3/4 konzervy karamelového Salka
150 g maslo izbovej teploty
1 kopcovitá PL kakao
1 kopcovitá PL práškový cukor




Príprava :
Na korpus zmiesime všetky suroviny do kompaktnej hmoty, dáme do vrecúška alebo vhodnej nádoby a dáme do chladničky minimálne na 30 minút. Následne hmotu rozdelíme na 7 rovnakých častí a každú natlačíme do formičky (ja mám formičky s nepriľnavou úpravou, tie nebolo treba mastiť a vysypávať múkou - ak máte také, ktoré lepia odporúčam pomastiť trochou masla a vysypať múkou). Úplne tenké korpusy mi praskli po vybratí z formičky, preto treba robiť tortičky troška hrubšie. Piekla som v rúre vyhriatej na 185°C 12 minút. Nechala som cca 10 minút vychladnúť a opatrne som vyklopila - korpusy sú krehké, tak opatrne.

Na krém vymiešame Salko s maslom, cukrom a kakaom do hladkého krému zmiešať a plniť do upečených a vychladnutých korpusov. Dáme stuhnúť do chladničky na pár hodín a ozdobíme podľa vlastného vkusu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára