23. augusta 2017

SHAKSHUKA - vajíčka varené v korenistej paradajkovej omáčke


Milujem mäso a dobrovoľne priznávam, že vegetariánom by som asi nemohla byť. Stále častejšie však prichádza chuť na bezmäsité recepty a aj dnes som mala chuť na bezmäsité jedlo, ktoré malo byť chutné, jednoduché a súčasne rýchlo pripravené ... a všetky tieto podmienky splnil tento skvelý pokrm zo severoafrickej kuchyne.

  
http://toriavey.com/toris-kitchen/2010/07/summer-2010-travel-blog-shakshuka/






Na 5 - 6 porcií potrebujeme :

1 PL olivový olej
1 menšia cibuľa 
2 strúčiky cesnaku
1 zelenú alebo červenú papriku
4 šálky pokrájaných čerstvých paradajok alebo 2 plechovky sterilizovaných
1 ČL drvenej rasce
1 ČL mletej červenej papriky
chilli korenie podľa chuti
štipka cukru
soľ
korenie
stonku čerstvého tymiánu
5 - 6 vajec
petržlenová vňať 

Príprava :

Na oleji orestujeme do sklovita nadrobno pokrájanú cibuľu a cesnak nakrájaný na plátky. Pridáme nadrobno pokrájanú papriku a opekáme cca 7 minút. Pridáme paradajky, rascu, mletú papriku, chilli, cukor, soľ, korenie a tymián, premiešame a varíme ďalších cca 7 minút. Nakoniec urobíme v zmesi lyžicou jamky a do každej vyklepneme vajce. Prikryjeme pokrievkou a dusíme 10 - 15 minút. Nakoniec posypeme posekanou petržlenovou vňaťou. 

Je to obdoba u nás populárneho leča, ktoré som mimochodom nikdy nejedla a vždy mi bolo mimoriadne nesympatické. Ale táto sofistikovanejšia úprava ma dostala a na jedle som si pochutila ja aj rodina.  


 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára