16. augusta 2017

Slivková zmrzlina

Toto je jeden z receptov, ktoré ma zaujali svojou netradičnosťou - slivková zmrzlina predsa len nie je bežná a vlastne v ponuke cukrární som sa s ňou aspoň u nás na Slovensku ešte nestretla. Okrem toho slivky sú jedným z mojich obľúbených druhov ovocia, takže mi bolo hneď jasné, že tento recept nezapadne prachom - už som iba netrpezlivo čakala, kedy budú zrelé. Zmrzlina je krásne krémová a lahodná, a to ju ani netreba premiešavať počas mrazenia ... výslednou konzistenciou som bola nadšená, a tento spôsob prípravy v budúcnosti využijem aj pri príprave iných ovocných príchutí.


Oproti pôvodnému receptu som znížila množstvo cukru o 1/3 a zmrzlina bola aj tak dosť sladká, takže do popisu dávam cukru ešte menej.

Na cca 8 porcií potrebujeme  :

400 g zrelých sliviek
150-200 g krupicového cukru (pôvodne až 350 g !!!)
250 ml smotany na šľahanie
2 - 3 bielky (podľa veľkosti vajec)
1 PL mandľového likéru
70 g mäkkých sušienok (použila som vanilkové venčeky)

PRÍPRAVA :

Umyté a vykôstkované slivky, prekrojené na polovicu dáme do hrnca, pridáme 2 PL vody, 100 g cukru a prikryté udusíme do mäkka, necháme mierne vychladnúť, rozmixujeme a prepasírujeme, vmiešame likér. Zvyšných 100 g cukru so 75 ml vody uvaríme na sirup (po zovretí varíme 5 minút) a necháme čiastočne vychladnúť.  Bielky vyšľaháme na tuhý sneh a postupne prilievame cukrový sirup, stále šľaháme. Osobitne vyšľaháme smotanu, pridáme do nej slivkové pyré, ušľahané bielky a polámané sušienky. Premiešame, nalejeme do nádoby vhodnej do mrazničky (ideálne s vekom) a necháme zmraziť. Pred podávaním necháme minútku povoliť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára