15. augusta 2017

Nepečená smotanovo - malinová torta

Ja veľmi nepečiem .. a torty už vôbec nie, ale potrebovala som niečo sladké na oslavu do práce a táto torta ma zaujala tým, že je nepečená, nadýchaná (bez masla) a nepresladená, teda na leto ako stvorená, tak som sa hecla a povedala som si, že to skúsim - no veď keď to iné žienky dokážu tak snáď to aj ja zvládnem. A podarilo sa, všetkým chutilo, všetci chválili.


POTREBUJEME :

tortovú formu s priemerom 22 - 24 cm

papier na pečenie
mažiar

Na korpus :

250 g maslových keksov (ja som použila 2 balenia Club keksov)
100 g rozpusteného masla

Na krém :


400 g malín (čerstvé alebo mrazené)
750 g smotany na šľahanie
200 g kyslej smotany
100 g krupicového cukru
10 plátkov želatíny

Na dokončenie :

čerstvé maliny alebo iné ovocie
čerstvé lístky z byliniek
1 kopcovitá lyžica krupicového alebo kryštálového cukru




PRÍPRAVA :

Tortovú formu vystelieme papierom na pečenie - dno aj boky (odporúčam boky dať vyššie - náplň som mala až úplne po vrch formy s priemerom 24 cm). Sušienky rozmixujeme alebo iným spôsobom rozdrvíme a zmiešame s rozpusteným maslom. Zmes rovnomerne rozprestrieme do formy, utlačíme (mne sa to najlepšie robí pohárom s rovným dnom) a dáme do chladničky stuhnúť.

Maliny rozmixujeme a prepasírujeme, aby sme odstránili zrnká. Dáme do menšieho hrnca, pridáme cukor a zahrievame pokiaľ sa cukor nerozpustí. Odstavíme z tepla a necháme vychladnúť (ja som chladila v nádobe so studenou vodou, aby som skrátila dobu čakania). Plátky želatíny dáme napučať do studenej vody. Do vychladnutého malinového pyré vmiešame kyslú smotanu a miešame pokiaľ sa hmoty úplne nespoja do hladkej masy. Sladkú smotanu vyšľaháme na šľahačku a túto jemne vmiešame do malinovej zmesi. Z napučanej želatíny vytlačíme prebytočnú vodu, dáme do menšieho hrnca a na malom plameni zahrievame pokiaľ sa želatína úplne nerozpustí - nevaríme !!  Hneď ako máme želatínu rozpustenú, stiahneme z ohňa a pridáme 2 lyžice smotanovo-malinovej zmesi, premiešame a vlejeme do krému zo smotany a malín. Premiešame a nalejeme na sušienkový korpus. Povrch urovnáme a dáme do chladničky stuhnúť na pár hodín (ideálne cez noc).

V mažiari alebo v inej nádobe trieme krupicový alebo kryštálový cukor s lístkami byliniek (ja som použila citrónovú bazalku, pár lístkov mäty a 2 lístky medovky), pokiaľ cukor nechytí zelenú farbu a v zmesi nie sú väčšie kúsky lístkov. Lístky (najmä bazalku) pridávame postupne, aby cukor nebol príliš aromatický.

Tortu vyberieme z chladničky, ozdobíme ovocím (jemne som zatláčala do peny), bylinkovým cukrom a čerstvými lístkami byliniek.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára