13. januára 2018

Pepermintové / čokoládové crinkles

(FILIPÍNY, JUHOVÝCHODNÁ ÁZIA)


Opäť crinkles - tieto popraskané koláčiky ma zaujali natoľko, že skúšam aj ich menej známe či neznáme variácie.

Kombináciu čokolády a pepermintového extraktu som už mala možnosť vyskúšať pri pepermintovom brownies a je skvostná. Takže tentoraz som sa rozhodla urobiť  pepermintové crinkles, čo sú vlastne čokoládové ckrinkles (inšpirovala som sa receptom Adriany Polákovej) doplnené o pepermintový prírodný extrakt - koláčiky tak získajú výbornú sviežu chuť. 

Ak nepoužijete pepermintový extrakt, budete mať čisto čokoládové crinkles.






Na cca 18 kusov potrebujeme :

100 g čokoláda s vyšším obsahom kakaa (65-70 %)
30 g maslo
50 g krupicový cukor
1 vajce
100 g hladká múka
1 ČL prášok do pečiva
štipka soli
2 ČL pepermintový extrakt (nie aróma, ale prírodný extrakt)
kryštáľový a práškový cukor na obalenie
papier na pečenie a pekáč

Príprava :

Najskôr si nad parou rozpustíme čokoládu s maslom a necháme čiastočne vychladnúť. Múku zmiešame s práškom do pečiva. Vajce vyšľaháme s cukrom a štipkou soli do peny. Pridáme vychladnutú čokoládu, pepermintový extrakt, zmiešame a nakoniec ručne vmiešame múku s práškom do pečiva. Zmes uložíme na 3 hodiny do chladničky. Po uplynutí doby chladenia vyberieme z chladničky, robíme guľky veľkosti väčšieho vlašského orecha, obaľujeme najskôr v kryštáľovom a následne v práškovom cukre. Ukladáme na plech a pečieme v rúre zohriatej na 170°C cca 10-12 minút.

Poznámka :

Pepermintový extrakt som zohnala pred pár rokmi cez internet. Neviem ako je to teraz, či ho je dostať, viem že sa vozil zo zahraničia - možno v cukrárskych potrebách sa bude dať dostať. 

PEPERMINTOVÝ EXTRAKT

V pepermintovom brownies sa používajú aj posekané Peprmintky, takže by som v recepte nahradila časť čokolády rozpustenými Peprmintkami. Pepermintová chuť bude však jemnejšia.


Alebo môžete s čokoládou rozpustiť After Eight čokoládky - pridávala som ich do čokoládovej ganache a bola skvelá.












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára