7. januára 2018

Zapečená paprika plnená bylinkovým syrom


Po sviatočných hodoch sme opäť nabehli na zdravšie a ľahšie jedlá. Taký môj malý záväzok do tohto roka je zvýšiť príjem zeleniny. A tak dnes bola na večeru skvelá zapečená paprika plnená bylinkovým syrom - a ja ako jednoznačný mäsožravec som bola raz opäť prekvapená výbornou chuťou bezmäsitého jedla. 



POTREBUJEME (na 2 porcie) :

2 hrubostenná paprika (červené, príp. žlté alebo oranžové)
2-3 PL olivový olej
2-3 strúčiky cesnaku
40 g čerstvý mäkký syr (Lučina, Philadelphia, President, ...)
60 g Feta
čerstvo mleté čierne korenie
1-2 PL čerstvé alebo mrazené bylinky (kôpor, petržlenová vňať, koriander)
citrónová šťava
na posypanie oriešky (ideálne píniové)

PRÍPRAVA :

Rúru zohrejeme na 210°C. Papriku umyjeme, osušíme, prekrojíme pozdĺžne na polovicu a vyberieme jadrovník aj žilky. Olivový olej zmiešame s prelisovaným cesnakom. Časťou cesnakového oleja potrieme zvnútra aj zvonku papriku, položíme ju reznou stranou dolu na pekáč vyložený papierom na pečenie a pečieme 10-15 minút. 

Medzitým si pripravíme náplň - zmiešame oba druhy syra, pridáme najemno posekané bylinky, korenie, citrónovú šťavu a časť cesnakového oleja. Zmesou naplníme upečenú papriku, vrátime do rúry a zapekáme ešte 10 minút. 

Po zapečení posypeme orieškami, ktoré sme nasucho opiekli na panvici - ideálne sú píniové oriešky, ja som doma nemala, tak som použila čo dom dal - aktuálne to boli sekané mandle, ale na chuti to neubralo. S opečenou hriankou výborná ľahká večera alebo raňajky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára