22. januára 2018

Paradajkové palacinky

Prečo paradajkové ? Vlastne ani neviem, bol to jeden z chvíľkových nápadov, ktorý som sa rozhodla vyskúšať. Bola som zvedavá na chuť, farbu a či to vôbec s paradajkovým pretlakom pôjde. Robila som iba z polovičnej dávky na skúšku a vyšlo to - z polovičnej dávky som urobila 5 menších palaciniek. 

Cesto je od paradajkového pretlaku ťažšie, jednotlivé palacinky bolo treba dlhšie piecť a horšie sa otáčali, ale chuť bola výborná, palacinky jemne chutili po paradajkách. 



Na cca 10 kusov menších palaciniek potrebujeme :

1/2 litra mlieka
(nízkotučné, polotučné, plnotučné)
220 g hladkej múky 
2 celé vajcia
štipka soli
1 kopcovitá PL paradajkový pretlak 
1 PL olej (na pečenie)


na plnenie :  šunka, syr, Lučina, bryndza, špenát (podľa chuti)

PRÍPRAVA :

Príprava je úplne klasická - všetko zmiešame, dobre prešľaháme a necháme pár minút odpočívať. Sýtosť farby palaciniek závisí od toho, koľko paradajkového pretlaku do cesta pridáme - odporúčam nepreháňať, cesto je potom "ťažké" a horšie sa s ním robí.

Na kvalitnej panvici (s nepriľnavým povrchom) ... jemne potretej olejom pod každú druhú palacinku) urobíme klasickým spôsobom palacinky, ktoré necháme vychladnúť.

Plníme podľa chuti. Ja som robila ráno ako rýchlovku na raňajky, preto som na náplň použila čo chladnička dala - konkrétne som potrela Lučinou a vložila šunku a syr. Ale viem si predstaviť napríklad aj bryndzovú plnku, ktorá by sa podľa mňa k palacinkám hodila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára