7. januára 2018

Úžasné stehienka na víne

Neskutočná, úžasne lahodná chuť s jemnou vôňou po bielom vínku. Alkoholu sa nemusíte báť, odparí sa a zostane iba vôňa a jemná chuť.




Na 4 porcie potrebujeme :

4 ks stehná (ja som mala zajačie, ale kuracie sú rovnako výborné)
4 PL olivový olej
cca 1/2 litra vývar - hydinový alebo zeleninový
soľ
čerstvo mleté čierne korenie
korenie Gyros (môžeme nahradiť korením na kura)
3-4 ks menšia červená cibuľa
2-3 strúčiky cesnak
4 PL strúhanka (alebo mixnuté ovsené vločky)
2 PL čerstvých byliniek (rozmarín, tymián)
2 dl biele suché víno

Príprava :

Vývar zohrejeme. Na panvici rozohrejeme olej. Stehná umyjeme, osušíme, ochutímje soľou, korením a Gyros korením či korením na kura a prudko orestujeme z oboch strán na rozohriatom oleji, aby sa mäso zatiahlo. Pridáme vývar (malú časť si necháme), prikryjeme a dusíme 40 minút. 

Bylinky umyjeme, osušíme a nasekáme na drobno. Zmiešame strúhanku (vločky), bylinky a prelisovaný cesnak - môžeme pridať lyžicu vývaru.

Rúru zapneme na funkciu gril (prípadne horný ohrev na cca 200-220°C). Udusené mäso preložíme do pekáča (ideálne je použiť hneď na začiatku nádobu vhodnú aj do rúry), na mäso rovnomerne rozvrstvíme bylinkovú zmes, podlejeme vínom a zvyšným vývarom, pridáme očistenú a na štvrtiny rozkrojenú cibuľu a v rúre zapekáme do zlatista.

Podávame s prílohou podľa chuti - ja som robila s cestovinami, ktoré som po uvarení a scedení obalila vo výpeku z mäsa, ale výborná je aj zemiaková kaša, alebo čerstvý chrumkavý chlebík či čerstvá zeleninka. A ani pohárik vínka neuškodí 😜.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára