21. januára 2018

Matcha crinkles

(FILIPÍNY, JUHOVÝCHODNÁ ÁZIA)



Pre tieto "popraskané" koláčiky, vo vnútri vláčne a zvonku chrumkavé, mám jednoducho slabosť. 

Zatiaľ som robila crinkles Red velvet a čokoládovo-pepermintové. Existuje však veľa iných príchutí, takže ešte mám čo skúšať. Tentoraz som potrebovala minúť Matcha čaj, tak sú zelené crinkles.

Tieto chutia po Matcha čaji a chuť som doplnila plnkou z After Eight čokoládok, výborná bude aj horká čokoláda. Ale pokojne bez plnky - originál je bez plnky, ja som chcela vyskúšať či sa budú dať naplniť. Ak chcete bledšie koláčiky a nie také jedovato zelené ako moje, kľudne dajte menej Matcha prášku.




Na cca 25 kusov potrebujeme :

150 g hladká múka
1 PL Matcha prášok (ja som dala 2 PL a boli príliš zelené)
1/2 ČL sóda bicarbona alebo prášok do pečiva
1/4 ČL soľ
62,5 g maslo izbovej teploty
125 g krupicový cukor
1/2 vanilkový cukor
1 vajíčko
práškový cukor na obalenie

Príprava :

Pekáč vyložíme papierom na pečenie. V jednej mise zmiešame múku, Matcha prášok a sódu bicarbonu alebo prášok do pečiva. Maslo a krupicový cukor vymixujeme do bledého krému, zašľaháme vajíčko a postupne vmiešame suchú zmes. Cesto odložíme na 2-3 hodiny do chladničky. 

Rúru vyhrejeme na 180°C. Z cesta robíme guľky veľkosti vlašského orecha, ktoré dobre obalíme v práškovom cukre a ukladáme na pekáč ďalej od seba, pretože počas pečenia koláčiky zväčšia svoj objem. Pečieme 12-15 minút (ja som piekla asi 13 minút). Necháme vychladnúť a skladujeme v uzavretej nádobe, pretože na vzduchu stvrdnú a vysušia sa. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára