27. januára 2018

Sépiové ravioly s paradajkovou salsou

(Taliansko)


Tak som sa konečne odhodlala vyskúšať domáce ravioly. 
Ja som zvolila sépiové, pretože som už dlhšie chcela otestovať sépiovú čerň.
A prídu mi aj vizuálne zaujímavejšie ako klasické ravioly.

Sépiové farbivo som objavila u nás v talianskej predajni a bola som zvedavá, či iba farbí, alebo aj dodáva nejakú chuť či vôňu - zistila som, že samotné farbivo má pomerne výraznú vôňu - najviac mi asi pripomína vôňu rybacej omáčky, ale v samotných raviolách som ju necítila. 

Inak musím skonštatovať, že vyvaľkať ručne cesto na ravioly na tenučko je pekná fuška, pokojne by som túto "disciplínu" zaradila medzi cviky na posilnenie svalov rúk, ale zasa ten pocit z vlastnoručne pripravených cestovín stál za to.





Na 2 porcie (10 - 12 kusov) potrebujeme :

na ravioly 

100 g hladká múka
štipka soli
1 vajce
1 žĺtok
1 ČL olivový olej
4 g sépiové farbivo (ak nedáte, budete mať klasické bezfarebné ravioly)

na paradajkovú salsu

10 ks cherry paradajky
1 - 1,5 dl pasírované paradajky
1 šalotka
1-2 strúčiky cesnaku
soľ
korenie
čerstvé alebo sušené bylinky (oregano, tymián, rozmarín)
1-2 ČL cukor
1 PL kečup 
1 PL olivový olej

na plnku : suroviny podľa chuti - ja som dala mozarellu, baby špenát,  
                                                       prosciutto crudo a sušené paradajky  
                                                     (nie v náleve, ale dehydrované)

PRÍPRAVA :

Zo surovín na ravioly vypracujeme pružné cesto, ktoré odložíme prikryté do chladničky na cca 30 - 45 minút. Počas chladenia si pripravíme suroviny na náplň.

Po uplynutí času cesto rozgúľame na úplne tenučko (0,5 - 1 mm) - ide to dosť ťažko, ale cesto je pružné a výborne sa s ním pracovalo. Použila som silikónovú podložku a ani nebolo treba veľa podsýpať múkou, iba raz jemnučko posypať. Z pripraveného rozgúľaného cesta pripravíme ravioly - ja som robila dva druhy - guľaté a v tvare polkruhu. Do stredu kruhu dáme malú kôpku plnky, kraje potrieme vodou (najlepšie mi to išlo prstom), prikryjeme druhým kolieskom, prstami kraje dobre pritlačíme a nakoniec som ešte utlačila hrotmi vidličky. V prípade polkruhových raviol bol postup rovnaký, ibaže som preložila koliesko na polovicu. 




Jednotlivé ravioly vložíme do vriacej osolenej vody, keď vyplávajú 
navrch sú hotové. 

 

Paradajkovú salsu pripravíme tak, že na oleji orestujeme nadrobno pokrájanú šalotku, pridáme posekaný cesnak, pasírované paradajky, pokrájané čerstvé cherry paradajky (v sezóne, keď mám v záhrade čerstvé paradajky, robím iba z nich), soľ, korenie, kečup (môžete vynechať, ale zvýrazní chuť), bylinky, necháme prevariť a v prípade potreby dochchutíme cukrom. Táto salsa je výborná aj ku grilovanej zelenine (baklažán, cuketa), alebo ku grilovanému syru.




Na záver môžeme posypať hoblinami parmezánu alebo doplniť orestovanými krevetkami.

Výborné papaníčko, pochutili sme si, akurát svokra veľmi nechcela - vraj nie je hladná, ale mám utkvelý pocit, že jej prekážala tá čierna farba. 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára