15. januára 2018

Ďatlová zmrzlina s ovocnou omáčkou

Ja viem, že nie je sezóna na zmrzlinu, ale neodolala som - ja netradičné recepty jednoducho milujem a musím ich vyskúšať čo najskôr, najlepšie hneď, inak na ne musím stále myslieť. A vlastne v lete datle ani nie sú v ponuke obchodov.  

A to je aj prípad tejto zmrzliny, ktorú som našla v časopise Apetit veggie.   Určite niekde existuje ale u nás som sa ešte s touto príchuťou nestretla a keďže od sviatkov mi zostali datle, bolo rozhodnuté.

Zmrzlina je krémová, sladká, lahodná - jemná príchuť chilli a kyslastá ovocná omáčka ju výborne dopĺňajú.




Na cca 300 ml zmrzliny (asi 3 porcie) potrebujeme :

100 g datle - vykôstkované a pokrájané nadrobno
1/2 chilli papričky (odporúčam tú menej pálivú, alebo žilky odstrániť)
1 vanilkový lusk 
125 ml mlieko
125 ml smotana na šľahanie
30 g cukru
1 vajce
1 žĺtok
štipka chilli korenia (nemusí byť - ja som mala takú málo pálivú papričku)
chilli vločky (ja som nemala)

Na omáčku :

čerstvé alebo mrazené ovocie podľa chuti (maliny, jahody, mandarínky)
2-3 PL biele víno
1 ČL hnedý cukor

PRÍPRAVA :

Mlieko, smotanu, cukor, dreň z vanilkového struku aj celý struk dáme do hrnca a privedieme k varu - nevaríme, odstavíme a precedíme.

Vajce a žĺtok šľaháme nad parou, pomaly prilievame horúcu mliečno-smotanovú zmes a vyšľaháme do hustej peny. Dáme dolu zo sporáka, pridáme pokrájané datle a chilli, premiešame a dáme zmraziť (aspoň 5-6x každú hodinu premiešame, aby sa netvorili ľadové kryštáliky). Pred podávaním necháme pár minút povoliť.

Na omáčku privedieme k varu nadrobno pokrájané ovocie, cukor a víno, necháme vychladnúť a podávame so zmrzlinou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára